2009. január 25., vasárnap

Ez + az 2.









Tesó mellett a matracon: Kriszta ébredezett.

1. Boróka alvása alakulgat, vannak éjszakák, amikor felsír, de van, amikor csak reggel fele ébred először. Az esetek 98%-ában vissza is alszik egyedül, ritkán kell bemennem megsimogatni is. De most már tudom, hogy jó úton haladunk. Ha fel is ébred, érzem, hogy ez nem az az ébredés, ami eddig volt, most, ha felébred biztos hogy több baja is van annál, minthogy nem a mellemen érzi magát vagy nem ringatom. Már többször „elkövettem” azt is, hogy felvettem vagy megszoptattam, mert (fene tudja honnan), de tudtam, hogy csak ennyire van szüksége és alszik tovább. Így volt az éjjel is. Normális időben elaludt és nem sokkal éjfél előtt – én akkor készültem lefeküdni – felsírt. Hagytam egy picit, majd bementem. Ennyi általában mindig elég, még ha sírdogál is utána egy picit, de aztán mégis elalszik. Most nem így volt, eltelt 5 perc is és ő még mindig sírt, hovatovább kezdett „bemelegedni”. Gondolkodás nélkül kivettem, pár percet szopizott és utána egy hang nélkül aludt reggel fél 7-ig. Szóval, már látom, hogy túlléptünk a könyv által megengedett kereteken, és bízom benne, hogy most már megtehetjük, egy-egy ilyen alkalom nem fogja hosszú távon befolyásolni az alvását. Most fogzik. Ezért lehet a többszöri felsírás, visítás, de ahogy lejár ez az időszak, remélem, ismét lesz pár nyugodt éjszakánk!

2. Krisztának is érdekes az alvása. No, ő éjszaka jól alszik, ritka esetektől eltekintve, amikor rosszat álmodik, végigalussza az éjszakát. Igaz, néha ott kísért az ágyamnál egy Anyucika, kell pisikálni! szöveg kíséretében, de ahogy végez, rögtön bújik is vissza az ágyába és alszik tovább. Nem ez az érdekes nála! Ott tartunk, hogy egy alvás délben már kicsit sok neki, egy sem viszont túl kevés. Belekerültünk egy ördögi körbe, és nem tudom, hogy a tyúk volt-e hamarabb vagy a tojás, azaz nem tudom, hogy mi volt az igazi kiindulópont: a későbbi ébredés, a kései délutáni elalvás vagy az esti sokszor nagyon késői lefekvés? Ez egy láncreakció, és bármelyikkel kezdődhetett. Tehát a legnagyobb gondom az, hogy sokszor nagyon későn alszik el este. Volt, hogy fél 12 felé egyszerre mentünk lefeküdni. Természetes, hogy reggel későig aludt és így meg nem tudtam max déli 2-ig lefektetni ismét. Tudom, mi lenne a teendő, csak néha nehéz kivitelezni. Legkésőbb reggel 8-kor kelnie kellene, MINDIG, és akkor lehet esély a változásra. Igenám, de van, hogy én sem kelek fel mindig 8-ig. Legalábbis, amíg Boró nem aludt, nem is volt ritka a dolog. Most már azért inkább jellemző, hogy előttük kelek fel. De pár napja Kriszta saját magától kezdett korábban kelni és csodák csodája, sokkal könnyebben megy minden. Most is ébren van már több, mint félórája, de az Apukája mellett pihen. Így most már biztos elalszik legkésőbb kettőig, és én meg avgyok olyan kegyetlen már egy ideje, hogy csak 4-ig hagyom aludni, (nagyon) maximum negyed 5-ig. Így este is lefekvés lehet 10 órára. Igen, ez is kissé későn van, de ez senkit sem zavar, sőt még jó is, mert Boró 9 után megy ágyba és van ideje nyugodtan elaludni, és amikor Krisztával bemegyünk, nem zavarja a mesélésünk, énekelgetésünk, beszélgetésünk.
Már próbáltam, hogy nem alszik délben, de ugyanaz az eredmény: egy szörnyen hisztis időszak kb. 6-7 körül, majd, mint aki jó nagyot aludt, utána szintén nagyon későig bírta. Úgyhogy marad a korábbi felkelés és a 4-kor ébresztés.

6 megjegyzés:

andi írta...

szia!
Mintha Bogiról olvastam volna, amikor Krisztáról írtál. Múlt héten nekünk is volt kér hosszú altatásunk az egyik 22.45-re sikerült a másik 23.30-ra. Hihetetlen mi energia van bennük. Én is hasonló módszereket alkalmazok, mint te:)annyival kiegészülve, hogyha az idő engedi, akkor délután is fárasztom a friss levegőn, amennyit csak lehet:)így sikerül elaludnia este 10 körül, de inkább utána picivel. Remélem majd az ovi ebben változást hoz jó irányba.Sajna mi nem voltunk olyan következetesek, mint ti, igaz velünk egy szobában alszik Bogi, mert ő minden éjjel bekéretőzik mellénk az ágyba:)én most már szerintem nem tudnám erről leszoktatni, mert elég nagy már, simán kimászik az ágyából, hanem megvárom amíg magától elhagyja..Andi és Bogi

Lori and Ruben írta...

Édik a csajok a matracon.
Boró akkor ügyesen átállt. Az a néhai szopi, anyázás meg szerintem is kell a gyereknek, meg talán nekünk, anyáknak is:)
Krisztának akkor alakul ki majd az igazi napirendje, ha oviba megy. Itt sajna nem úgy van, mint Mo-on, így nem is tudom, hogy mi hogyan leszünk pár év múlva:(
Debi

kata írta...

Benedekkel ugyenezeket a köröket futottuk már jó ideje, mire a héten már négyszer nem aludt dél után!!! Hihetetlen, de ahogy átlendül 5 és 6 körül a fáradtságon, mintha aludt volna bírja este is sokáig. Tegnap így örömtáncot jártam volna, ha lett volna erőm hozzá, hogy kilenckor édesen aludt! Kelt reggel fél nyolckor, voltunk levegőzni, biciklizni, háromszor fektettem le, és egyszer sem sikerült elaludnia. Este vacsora alatt majd összeesett, akkor kellett volna ágyba dugni, mert azóta megint egy turbócsiga!
Nem szeretném, hogy elmaradjon a deles alvása, de lekötni mégse tehetem.

Ügyesek vagytok Boróval!
Pussz: kata

Szitya írta...

Ez az alvás-mizéria rettenetes! Csak az nem érti, aki nem próbálta ki! Nekünk is kijutott mindenből. Egy aránylag jól alvó Zita-baba után jött egy soha-nem-alvó Emma (másfél éves koráig), majd két, egymást váltogató Iker (akik viszont két és fél hónapos koruktól öt hónapos korukig este 8-tól reggel 8-ig tartó éjszakákat műveltek). Most pedig van egy 9 éves Zita-nagylányunk, aki sokszor csak éjfél után képes elaludni (előtte zokog és hisztizi, mert nem sikerül neki álomba szenderülni).

Hol ennek a vége? Sehol. De az anyák bírják. Ahogy te is, Edith.
Puszi,

Szilvi

Gabi írta...

Majd ha megkezdődik az ovi,akkor belerázódtok a korai ébredésbe,s utána ebéd után sem lesz nehéz elaltani a csajszit.:)Szkokán fiúk

Kati írta...

Hű, de sokáig bírja a kisasszony! :o Akkor mi a kilenc-fél tíz körüli elalvásnak még örülhetünk is. Csak nálunk meg aza baj, hogy nem akaródzik egyedül. :s Így marad nekünk is az éneklés, mesélés.