2008. október 1., szerda

Két és fél...


... éves lett ma Kriszta.

Gondolkodtam is azon, hogy valamiféle lajstromot kellene készíteni mindarról, amit tud, dehát ilyesmi lehetetlen. A problémámat egy hírlevél oldotta meg. A babaszoba rendszeresen küld hírleveleket, de őszintén, nagyon ritkán olvasom is el őket. Most is hirtelen ötlet vezérelt, hoyg lássam, mit tartalmaz, és milyen jól tettem! Ennél jobban én sem szedhettem volna össze a lányom tudományait!

Szóval, a levél ezt tartalmazta (zárójelben talán hozzáfűzök néhány kommentárt még):
"A 28-30 hónapos gyermek tud már lábujjhegyen állni, fel- és leugrani a tárgyakról. Fél lábon egyensúlyozni általában még nem sikerül neki, de próbálkozik. Az egyszerű guruló kisautót vagy biciklit már ügyesen hajtja a lábával.

Felveszi a ruháit (a blúzokba nehezen bújik bele, de a többi már valóban nem okoz gondot), rajzol, és gyurmából figurákat próbál formálni. Kockáiból igazi tornyokat épít. Képes gyöngyöt fűzni (no, ezt még nem próbáltuk, de legalább kaptam egy kitűnő új ötletet), és ha nem túl szoros a gomblyuk, be tudja gombolni a gombokat (de emnynire élvezi és miylen büszke, ha sikerül!).

Meg tudja nevezni a testrészeit(már régóta; épp azt mondta ma nekem: dugd be a lábadat és a talpadat a papucsomba.). Elkezdi helyesen használni az "én" és a "te" személyes névmásokat.(Egy ideje már használja is. )

Lassacskán kinő a hiszti-korszakból(ez nagyon jó hír). Egyre hosszabb ideig tud egy dologra figyelni, és képes várni. Ha valamit megtiltanak neki, érdemes megmagyarázni, hogy miért. Igaz, ezt most még nem érti meg mindig teljesen, de hosszú távon megtérül a magyarázat: megszokja, hogy nem kap értelmetlen parancsokat.

Nappal általában már sikerül szobatisztának lenni, székelési inger esetén pedig szinte sosem fordul elő baleset. (Hát, már régóta nem is történt semmiféle baleset. Volt, hogy éjszaka pisilnie kellett és nem adtam vissza rá a pelust. Egy alkalommal pisilt így be. De én voltam a hibás!)"

És még a következőket is tartalmazta:
A legtöbb baba:
- segítséggel fogat mos
- kezet mos és megtörli
Kriszta mindkettőt megteszi.
A babák fele:
- függőleges vonalat húz
- mindig tisztán beszél
- egy lábon egyensúlyoz (még nem figyeltem, hogy próbálkozik-e vele)
- ugrál (mindig, bárhol és bármikor)
- lábujjhegyen jár

Néhány baba:
- fel tud venni egyedül egy pólót (ha elég bő)
- egy színt megnevez (szinte az összeset, ciklámennel, barnával, lilával egyetemben, csupán a zöldet éa a pirosat keveri néha)
- egy barátot megnevez
- folytatni tudja a játékot
- tervez

Mai aranymondása:
* Leült rajzolni. Mondom neki, rajzoljon madárkát!
- Hááát, és azt nem tudóóóók! Én öleg vagyok!

(Előzmény: Múltkoriban Anyut kérte, hogy tegyen neki mesét a tévébe. Anyu mondta, hogy nem tud tenni, mert ő öreg. Az ő kicsi agya pedig rögtön úgy kombinálta össze a dolgokat, hogy ha valaki nem tud valamit, annak csakis az öregség lehet az oka!


Indián törzsfőnök harci díszben

Dorkánál olvastam néhány statisztikai adatot is, és gondoltam, nálunk sem árt megörökíteni. Ha már amúgyis tudom őket!;)
Szóval, Kriszta 97 cm, négy és fél centit nőve az utóbbi 3 hónapban és ezzel, természetesen, kinőve az összes eddigi nadrágját:d, továbbra is 13 kiló, nem egy dundi csajszi, és van 18 foga. A hátsó kettő alul még várat magára, úgy látszik! :)

5 megjegyzés:

ilgya írta...

Sok boldogságot kívánunk a két és fél éves nagylánynak!
Egyem a kis maszatos pofiját.

Szitya írta...

Kriszta egy ügyes és aranyos két és fél éves kis(nagy)lány!

Puszi neki!

Szilvi

Agi82 írta...

!Nagyon ügyes csajszi!!!
Ági,JázminIsten éltesse két és fél éves Krisztát és Pocaklakó!

Agi82 írta...

Bocs nem tudom miért kavarodtak ösze a szavak!:))

kata írta...

Gratulálunk mindenért:
a két és feledikhez, a rengeteg tudományhoz, a szépséghez....
Pussz:kata