2009. május 20., szerda

Megpördült!

Gazember! – mondta néhány nappal ezelőtt Kriszta. Azt hittem nem hallok jól... Még egyszer elmondattam. Mondta is szorgalmasan: gazember. Még mindig alig hittem a fülemnek. És folytatta: gazember, gazember, gazember.
És először csak meresztettem a szemeimet, majd mindinkább kunkorodott fölfelé a szám széle, mígnem nevettem és csodálkoztam, és hangosan dicsértem, hogy milyen ügyes! Csak nézett és nem értette. És gondolom, ti sem, akik olvassátok, hiszen ez nem éppen egy olyan szó, amire túlságosan büszke lehetnék, amikor háromévesem szájából hallom. (Azt hiszem, éppen a Lúdas Matyiból szedte össze) És mégis, én annyira örültem neki! Örökké emlékezetes és kedves szó marad számomra.

Mert nem azt mondta: gazembeL, hanem: gazembeR!!!!!

Még nem ennyire tiszta, még nem ennyire nyilvánvaló, de pörög. Pörög az a huncut R, pörög a nyelve, ami nemcsak azt jelenti, hogy be nem áll a szája. Bár ez is igaz! Azóta már nagyon sok szóban használja: tata Járába viszi, Boróka, motor, és ha megfigyeljük, ezek mind olyan szavak, amelyekben könnyen kiejtheti, amelyekben két magánhangzó fogja közre az r-t. A traktor még nem megy, de nem is kell. Van ideje megtanulni. Én így is annyira büszke vagyok rá!!!

Kékszemek:

7 megjegyzés:

andi írta...

szia
akkor még nálunk is van remény:)
Boginak még nem megy a pörgetés..nálunk nem L betűt mond az r helyett, hanem pl a róka jóka..puszi

Renáta baba írta...

Édes!!

Albert-Ferenczy Eszter írta...

Repa, retek, mogyoro... ;-) ugyes vagy Kriszta (Dorka is ugyesen porog)

Puszi nektek

Virág írta...

imádatos! gratula!

Szitya írta...

Imót éppen a héten vizsgáltattam meg egy logopédussal, annyi hang "hiányzik" még neki.... Többek között az "r" is, ami még Klárának sincs meg. Így hát, tényleg úgy gondolom, hogy nagy dolog, hogy Kriszta már ki tudja ejteni ezt a nehéz hangot! Én meg csak reménykedve próbálok hinni a logopédusnak, aki szerint ezek e gondok még kinőhetőek...

Üdv,

Szilvi

Kati írta...

GRRRatulálunk! Nagyon ügyes vagy! :)

Andici írta...

Tomi sem mondja a R betűt, sőt, a L betűt is csak nemrég óta mondja. Nekem a traktor volt az első r-betűs szavam :)