2010. február 12., péntek

Elegem van!

Zúg a fejem, mint egy méhkas, fáj a torkom és még a levegőt is nehezen veszem. Ó, dehogyis vagyok beteg, semmi bajom, csupán van nekem egy ügyes kis családom, aki estére így kikészít.

Amióta hazahoztuk a lányokat az óvodából mást sem csináltak, mint nyafogtak, civakodtak, sírtak, ordítottak, én meg szidtam, simogattam, kiabáltam, dédelgettem, fenyegetőztem, puszilgattam hol egyiket, hol másikat. A játékaik nem jók, csak arravalók, hogy elővegyék és szétszórják. A mese nem jó, csak 10-15 percig. Mármint Borónak nem jó. Kriszta nézné, de Boró ordít, hogy mást kér. Anna és Peti anyu tolmácsolásában max. 10 percig érdekes, építőkockázásról hallani sem akarnak, babázásról még annyira se. Festeni, színezni, rajzolni, semmi kedvük. Evésnél: én nem kérek salátáááát!!! (lencsesaláta volt és nagyon finom volt), a másik ránéz és közli: kaka. Vacsoránál már csúszott a házi keksz, de a melléje adott tej nem a pocakban úszott, hanem a konyha úszott benne. A fürdőszoba meg pisiben fürdött: kicsi lánykám nem szólt, csak bement a fürdőbe, megállt a bili mellett és eresztette.

Kriszta állandóan kutyát, osroszlánt játszik, a földet nem is kell felmosnom, mert elvégzi ő: naphosszat mászkál. És ugyanezt teszi az oviban is, mert a nadrágja bizonyítja! Ha azt mondom, hogy álljon fel,a füle botját sem mozdítja. Ha megszidom, akkora krokodilkönnyeket ejt, hogy még én sajnálom őt.
Boróka pedig olyan hisztis, hogy eldobom az agyam. Mindenért csak nyafog, ha valami nem úgy van, ahogy ő szeretné, akkor nagy mérgesen ellenszegül: NEM - mondja és akár egy öszvér, meg nem mozdul. Vagy mérgében elhajítja ami a kezében van. Vagy a földhöz vágja saját magát. Vagy kiborítja a tányért, belecsap a tenyerével a fokhagymás szószba (mint tegnapelőtt), hogy moshatom a bútort,a földet és a ruháinkat. És, főleg az kerget az őrületbe, hogy ha komolyan elmondom neki, hogy nem szabad, illetve mit miért nem szabad: szemberöhög. Ha kiabálok: szemberöhög. Ha azt kérdezem, hogy csapjak-e a fenekére: igent int és szintén röhög.

És míg mindezek "szépen" zajlanak és telnek-múlnak valahogy az órák, egyik fáradtabb, zsémbesebb, akaratosabb lesz, mint a másik, István gyönyörűen ordíttatja hol a zenét, hol az orgonát, mert csak nagy hangerőnél lehet felfedezni-meghallani az árnyalatnyi különbségeket és a számokat tökéletesen kell kidolgozni. Mire lefektetjük őket, teljesen kiégek: kapar a torkom, fáj a fejem és kapkodom a levegőt. Jaj, mindennek tetejébe pedig ma istenesen bevertem a fejemet is a felső ágyba, úgy éreztem, mintha a koponyám szétmenne.

Nem tudom, mi volt ma velük, ennyire katasztrofális napjaink nem szoktak lenni. Mindenesetre, már most érzem, hogy jól jönne egy-két teljesen gyerekmentes nap, különben begolyózom. És mégis az utóbbi a valószínűbb, mert most nincs lehetőség kikapcsolódásra.

15 megjegyzés:

Agi írta...

Edith, nyugi nálunk is ez van mostanság ezért várom már nagyon a jó időt.Ők is meg unták már ezt az állandó bent létet hideget vagy nem tudom fogom én is mindenre.
Jázmin is egész nap kutyát játszik csak sajna ez a kutya néha harap is!
Puszi nektek!

ilgya írta...

hát mit ne mondjak megértelek...sőt együtt is érzek!!

Puszka! Ildikó

Tittina írta...

Es meg en panaszkodom...
Kitartas Edith!
Gondolom Boronal ez mar igencsak a dackorszak...
Es en tudom, hogy Te meg fogod oldani, mert nagyon jo Anya vagy. :)
Puszi Nektek!

kata írta...

Edith, sajnálom.
Bár nem hiszem, hogy számít valami sokat, de tegnap az enyémek is elég defektesek voltak. Volt is mélypont a napunkban, mikor én is elszálltam velük. Aztán hajnalban persze rájövök, hogy magammal is jót tettem volna, ha nem táplálom a hisztijüket, hanem megölelem Benedeket, ahelyett, hogy szajkózom, mit kellett volna. Megúszni egy lavinát.
Azt hiszem az ünnepek környékén ebbe fáradtam bele, hogy egy anyának, hogyan kell uralkodnia magán, hisz ezt is példamutatással adjuk tovább, mikor én is kiabálni akarok!

Remélem ez egy egyszeri nap volt, bár Boróval biztos lesznek még csatáid, ahogy nekem Zsófival, ő is olyan konok, makacs.

Napsütéses csendet kívánok!

Pussz,
Kata

sedith írta...

Kata, te sem alszol? :D
Pedig épp olvastalak, hogy milyen jó testvérek! Bezzeg - mondtam magamban.
Igen, olyan nehéz a példamutatás! Én is állandóan próbálom türtőztetni magam, illetve pozitívan viszonyulni, pontosan ezért volt a felsorolás: szidtam, simogattam... stb.
Jaj, az utolsó mondatoddal meg aztán feltetted a pontot az i-re: csorog az esőőőő. 3 nappal ezelőtt még gyönyörű fehér volt minden és bár nem bánnám, ha lassan lejárna a tél, ezt a latyakos, esős, SZÜRKE időt utálom. Nekem nem a téllel és a hideggel van bajom, hanem ezzel. És a tavasz még ki tudja, hol van!

sedith írta...

Ági, nem könnyű neked sem, az biztos. Főleg, hogy akkor sincs segítséged, ha netán megelégeéed a dolgokat és elrikkantod magad. :) De tényleg, nagyszülők vannak a közelben egyáltalán, hogy bár egy-egy kis időre unokázzanak é téged hagyjanak fellélegezni?
Sajnos, csak azzal tudlak vigasztalni, hogy egyszer lejár...

sedith írta...

Ilgya, tegnap már az oviban elkezdődött tul-képpen a dolog. A kisasszonyok mindenfelé futkároztak, bújócskáztak velük. HA az egyiket kihozta az óvónő, egy óvatlan pillanatban biztosan visszaszaladt és kezdődhetett minden elölről. És mindketten mentünk értük, mégis kitoltak velünk. Kicsit épp olyan érzésem volt nekem, mint neked a rendelőben. Semmi rosszat nem csináltak, csak éppen túl játékos kedvükben voltak, de azoknak, akik nyugodtan öltöztették csemetéiket, biztos megszületett a véleményük. :P Bár, igaz, nem érdekel.

sedith írta...

Titti, ne féj, megértelek. Olvastam még a fórumon, hogy mi a helyzet. Sajnos, nálad az idegenben-lét még rátesz az egészre egy lapáttal.
Szerintem sokan azt tanácsolják majd, hogy nehogy hazamenjetek, és valóban, amíg el nem kezd egy kicsit újralendülni a világ, talán érdemes maradnotok, de ha ennyire nem szeretsz ott lenni, akkor nincs miért erőltetni. Pl. én sem vagyok a külföldre költözés híve, bár sokszor sokaknak semmi más lehetőségük nincs, tehát megértem. Fel a fejjel!

Loihi írta...

Üdv a klubban. :-) Ezen a héten ráadásul betegség miatt oviidőben is engem boldogítottak.
Kitartás.

Virág írta...

Hááát, most, hogy nálam is itthon vannak mind a ketten, én is kezdem kétségbe vonni Kistök jövőbeni létjogosultságát... :-S
Ami a játékokat illeti... A zsírkréta az előszobában, szanaszét, mert az eledel a pipiknek. A szobájukról szerintem mindjárt átküldök egy képet, mert magáért beszél. Eccerűbb lenne felgyújtani, mint összepakolni. A legérdekesebb Rozinak a koffeintablettás dobozom, mert jól zörög. Ha nem az, akkor a gyógyszertári testápoló. Juliska is hasonlóan mazochista fenékreverést illetően. És még én járok pórul, mert egy ér a középső ujjam végén folyton megpattan és fáj. :-@
És fél 3tól nem aludtunk (senki!) mert a szél le akarta tépni a tetőt is. Szóval tényleg üdv a klubban! :-P
Ja. Annyit tudok okoskodni, hogy vedd kicsit lazábban. Ha nincs foganatja, ne tedd tönkre magad.

Agi írta...

Nem sajnos nincs senki,a közelben.Pedig olyan jó lenne mostanában... sokszor el rohannék én is de nem tehetem meg mert nincs kire hagyni őket.

Kristóf és Maja írta...

Edit, nem is tudod mennyire a szívemből szólt amit leírtál.. Nálunk is vannak ilyen napok, amikor már a végén én érzem azt hogy valamit nagyon rosszul csináltam és nem is biztos,hogy jó anya vagyok,mert nem létezik,hogy az én gyerekem/gyerekim ilyen/ilyenek.. Maja még csak most kezdi próbálgatni a szárnyait, de egy-egy kirobbanó hisztije jelzi,hogy fél éven belül 2 akaratos, konok gyerekkel lesz dolgom...

Szitya írta...

Edith!
Valószínűleg egyáltalán nem ez volt a célod, de ezzel a bejegyzéssel MEGNYUGTATTÁL engem... Nálunk az egész hét egy hisztigóc volt, élen Klárával. Több módszert próbáltam, de egyik sem használt. A kiröhögős verziót én is ismerem. Rém bosszantó! Sőt! A "kakizás" is ismerős!Szóval, kitartás és puszi!

Szilvi

Névtelen írta...

Én is csatlakozom a fenti csapathoz, sajnálom, hogy rossz napod volt, de ha megnyugtat - biztos nem -, én is kezdek begolyózni... a helyzet nálunk is hasonló, Tomi hisztis-nyűgös, Matyi ölbe-baba, én meg hamarosan a falramászást gyakorolom, vagy klónoznám magam. Mert lehetetlenség mindenkinek megfelelni és még pihentnek is lenni, hogy szemrebbenés nélül és józan ésszel átvészelni az efféle gyakori napokat. ÁÁÁÁÁÁ!!! De lehet front van. Meg tizenharmadika. Szóval kitartást minden sorstársnak - lesz ennél jobb is, csak rosszabb ne legyen.

Andici írta...

A fenti névtelen én voltam, csak Matyi rácsapott a billentyűre, mert az ölömben van ugyebár :))