2009. szeptember 13., vasárnap

Mi a bajom?

Tulajdonképpen semmi bajom sincs. Tettrekész vagyok, végzem is a dolgomat maradéktalanul, még ki-kiruccanunk ide-oda feltöltődésképpen, mostanában nem is mérgesített-idegesített fel senki túlzott mértékben. Érdekes módon az ilyenkor szokásos "őszi neuraszténiám" sem jött még elő; talán az eddigi nyári vagy nyárias időnek köszönhető ez, a sok napsütésnek, melegnek. Most valahogy még várom is az őszt, mert tudom, hogy ez nem jelenti feltétlenül a programok, kiruccanások végét, sőt, hamarosan gyönyörű színkavalkádba öltözik minden, csak győzzük csodálni a természetet. Jövő héten angolra is beiratkozom, ez is izgalommal tölt el, már szintén várom az agytekervény-megmunkáltató tevékenységet is. Igaz, ha arra gondolok, hogy a vinetám (padlizsán) még nincs lesütve, a zakuszkám még nincs eltéve és még van néhány dolog, amit a nyárből-őszből átmenekítenék a télbe is, akkor ráncolom a homlokomat, hogy mikor leszek meg vele, de tudom, hoyg egyszer ezekkel is elkészülök.

Nem, nem ilyen bajom van most. Bár sokáig nem vettem tudomást róla, azért már egy ideje ott lappang a tudtalattimban, a lelkem rejtett zugában, ahonnan szándékosan nem engedtem előbújni. De kb. egy hete, amikor ráébredtem, hogy vészesen közeleg a nap, és bármennyire is struccpolitikázom, az idő telik és 14-e máris ittvan, Kriszta pedig boldogan óvodába indul majd, teljesen megmagyarázhatatlan érzésekkel küszködök. Olyannyira megmagyarázhatatlanok, hogy végülis ezer szóban sem tudom kifejezni, amit érzek. Mert kavarog bennem, mint holmi boszorkánykonyha katlanában a félelem: attól, hogy lejárt a múlt, és mit hoz a jövő, hogy nagy már a lányom, hogy vénülök én is; hogy máris megkezdi a kifelé röptét a családi fészekből, hogy ezentúl nemcsak én, mi leszünk az útmutatói, nevelői hanem mások is beleszólnak irányításába; hogy a kis védett kuckóból, az otthonból kikerül a "világba", és tudom, még nincs felkészülve mindenre, amivel ott szembesül, amit ott tapasztal.

Az óvodára, az én óvodás éveimre nagyon szívesen emlékezem; igazából semmilyen kellemetlen emlékfoszlány nem maradt bennem azokból az időkből, és bár vannak konkrét dolgok, amikre emlékszem, mégis inkább az érzés az, ami megmaradt: a jó, a felszabadultság, a gondtalanság érzése. Mert mi, felnőttek hiába tudjuk, hogy azzal, hogy már óvodába járnak a gyerekek, tulajdonképpen egy ördögi kör kezdődik el, egy taposómalom, aminek már sosem lesz vége, kicsinyeink úgysem érzékelik még; tényleg játékként élik meg ezeket az éveket.

Nem tudom, milyen hatással lesz Krisztára az ovi. Nagyon stramm kiscsajnak ismerem, ezért úgy érzem, nem lesznek gondjaink. Várni, mindenesetre, nagyon várja, és ha megkérdezik tőle, jár-e oviba, mindenkinek azt feleli, hogy igen, utólag kell nekem hozzátenni, hogy csak most fog kezdeni. De nagyon érzékeny is a kis drágám, úgyhogy nem tudom, megússzuk-e meg minden felhő nélkül a kezdetet, bár ez biztos attól is függ majd, hogy milyen élményekben lesz része az első napokban. Már sokszor beszélgettünk, és mondtam, hogy ott kell majd ennie és aludnia, én pedig nem leszek ott, és úgy néz ki, nem igazán rendítette meg a dolog.

Mindhárman nagy izgalommal várjuk a holnapot és a következő időszakot. Remélem, azért helyt fogunk állni, mint eddig is, bármiben!

Csónakázik a kisasszony. Edénytörlő a csónak, szőnyegporoló az evező. Fantáziában nincs hiány.:)

15 megjegyzés:

Timi írta...

Ó, drágám... ismerős érzés. :(
Krisztát "ismerve" neked nagyobb és nehezebb lépés ez, mint Neki, remélem.
Tudod: nyugi... és ha nyugodtabb vagy, egyből könnyebb is lesz minden!
Én is mindenen előre parázom, aztán teljesen kicsinálom magam, mire tényleg kéne a hideg fej...

Szóval: mosolyra fel!!
puszi: Timi

Loihi írta...

Edith,
El kell tudni engedni. Ez a mi feladatunk. Nehéz, tudom. Ha nem érzi rajtad a félelmet, bizonytalanságot, neki is sokkal könnyebb lesz. Ez az ő feladata: megtanulni beilleszkedni, megtanulni a gyerekfarkaskölyök törvényeket, alkalmazkodni és sokat-sokat játszani, játszva tanulni. Mi úgy mondtuk a gyerekeknek, hogy az ovi az ő munkahelyük. Kötelesség-nincs visszaút, de hogy hogy érzik magukat az csak rajtuk áll. Kriszta jól fogja érezni magát és Ti nagyon büszkék lesztek rá- én tudom.
Továbbá gondolj kicsit Boróra is. Ő eddig nem élvezhette egyedül az anyukáját. Mndig osztoznia kellett a figyelemben. Kicsit több időd jut majd Rá, hogy foglalkozz vele, hogy őt is felkészítsd arra, hogy egyszer ő is ovis lehessen.
Ők tudják, hogy Rátok mindig számíthatnak, hogy ha nem is vagytok velük a láthatatlan kötelék mindig ott van. Ez az érzelmi biztonság segít majd nekik az elválásban.
Szóval fel a fejjel és sugalld neki azt, hogy milyen klassz dolog is ez, még akkor is ha esetleg kezdetben lesznek nehézségek.
Puszi és Ölelés,
Eszter

ilgya írta...

Egyik szemem sír a másik nevet..olyan szépen írtad le az érzéseidet,hogy beleborzongtam...most tudatosult bennem sok minden ami eddig természetes volt de nem beszéltünk (írtál ) róla. Szó szerint ez már kirepülés a fészekből...hú de rosszul hangzik ez...el is hiszem ha rossz érzéssel gondolsz erre,még akkor is ha tudod,hogy ennek így kell lennie. Sok sikert nektek az ovihoz és én is úgy vélem neked lesz nehezebb...kitartást drága!

Agi írta...

Edith, ;n bennem pontosan ezek az érzések kavarognak még most is, holnap nálunk is kinyillik egy új kapu..és bennem pedig ott ez a rosz érzés ami egyben tudom jó is de hát ők a mi pikéink még ha már nagyobbak is és el kell engedni őket...És ez még csak az ovi mi lesz még később!
Ági

Ákombákom és Réka írta...

Nagyon megértem. A másodiknál is megkínlódja az ember. De amikor nézem én is Ákomot, és agyban sakkozok hogy tudnám megoldani hogy ne menjen oviba/ pedig tnyleg jó helyen van/ és akkor bekell lássam, hogy menni kell.Az ő érdekébe, és azzal teszek jót ha ehhez jópofit vágok. Én egyébként Rékával is azt csináltam / a vállalkozás nagy előnye/ hogy vagy pénteken vagy hétfőn nem vittem be.Ebéd után nem hiztam el, láttam, hogy azok a gyerekeket nem annyira fogadták be, nem tudom hogy van ez náluk, meg a napomat sem akartam kettévágni, bár Rékánál az első év így telt.
De Ákommal is lógni fogunk biza péntekenként.
Sok sikert Krisztának!
K

iméon írta...

Miért is ne lenn minden rendben? Nagy váltás ez...de hogy őszinte legyek, inkább nekünk, szülőknek. Ugyanezek kavarogtak tavaly az én fejemben is. Csak sajnos nálunk tetézte az is a dolgokat, hogy az Eszter első óvodai napja egyben az én első munkanapom is volt. És én kimaradtam a beszoktatásból.

Hamar belejöttök ennek az életformának a ritmusába is, és Kriszta biztosan rengeteg élménnyel gazdagodik majd. Várom a beszámolót. Noémi

Ági írta...

Drága Edith!

Nagyon szépen megfogalmaztad a kételyeket, érzéseket, amit a legtöbb hasonló helyzetben lévő anyuka érezhet, én legalábbis megkönnyeztem.
Sok sikert , mi is túl vagyunk az első igazi napon, vegyes érzelmekkel, érzésekkel de persze holnap folytatjuk.

ui. a csónakázós kép fenomenális ill. Kriszta az.

Ágnes

Kati írta...

Na, hogy' ment??? Túl vagytok az első napon? Ugye, nem is volt sírás? Ugye nem, anya? ;-)
Tudod, kedves Edith, én nem fogalmaztam meg - még magamban sem hasonló dolgokat, de most, hogy olvastam a soraidat, ráébredtem, hogy bennem is ilyesmi kavarog. Ideges vagyok, feszült, és még most, hogy Emma itthon is van, naponta eszembe jut, hogy mindjárt itt a szerda és megint megy. :-)Ha nem látnám, hogy mennyire élvezi, meg is fordult a fejemben, hogy - ha úgyis itthon vagyok -, inkább mégse menjen. :-o
Milyen hamar megnőnek, igaz? :'-(

Bogár és Gerti írta...

Előbb utóbb túl kell esni ezen... Én már azon problémázok, ha költözik a koliba... jujj mi lesz ott :S
Szeretni fogja... :) és te is egy idő múlva!
Puszi

sedith írta...

Jaj, lányok, köszönöm mindenkinek a biztató, bátorító, lelketöntő szavakat. Hamarosan beszámolok.:)

Szitya írta...

Szia Edith!
Időzavarban vagyok, így csak most sikerült hozzád is bekukkantanom. Az ovi-kezdés elképesztő vízválasztó és szerintem nem lehet örülni neki. Hiszen az első három (vagy kicsit több) év egy olyan szimbiózisban telik a gyermekkel, ami, lássuk be, soha többé nem jön vissza. És rossz megélni ennek a végét. Főként anyaként, mert tőlünk megy el igazán az a babóca, aki egykoron volt....
Remélem, hogy Kriszta vidámsága és a világ iránti kíváncsisága majd átlendít mindkettőtöket ezen a kicsit nehéz időszakon!

Puszi, Szilvi

Gabi írta...

Mindenki így érez,szerintem.Krisztának bizony szüksége van a gyerektársaságra,és jól fogja majd magát érezni az oviban.Engem nagyon megviselt,mikor tavaly Ricsi kezdte az ovit,pedig ő a harmadik csemete...Kitartás,ügyesek vagytok!:)
Szkokán fiúk

VH írta...

Kedves Edith

Bár megértem teljesen az aggodalmadat,hiszen most új korszak kezdődik Kriszta életében,s el tudom képzelni hogy félted is.Hidd el nincs miért félteni,mert jól fogja érezni magát az oviban ,közösségben lesz...Olyan okos,szófogadó,kedves kiscsajszi...Tudom most ici picit nehéz lesz az elején amíg megszokja az ovit és persze rengeteg kérdést is felteszel magadnak gondolom a jövőt illetően.Ez normális dolog:) Bár én még nem tudom milyen lesz mikor Bogi oviba fog menni,de izgalmas lesz mindenkinek az biztos.Tudom milyen érzés otthon hagyni a gyereket ezt tapasztaltam amikor munkába jártam,s szüntelenül csak rá gondoltam.Már alig vártam menjek haza,lássam hogy minden rendben van-e... Azt hiszem ezen átestem ,de hogy hogy fogja magát érezni az oviban az még a jövő. Mindenesetre jót kívánok Krisztának és Neked és várom a beszámolókat.
Puszi

Agi írta...

Edith, hogyan alakul az ovi gyere beszámolóval!:))
Ági

sedith írta...

Ági, telepátia? itt vagyok, itt a beszámoló! :)