2009. szeptember 16., szerda

Kriszta óvodás lett

És eljött az a várvavárt-nemvárt hétfő. Előző este mondtam Krisztának, hogy reggel korán ébresztem, mire szinte felháborodva mondta: de én felkelek, Anyukám! Úgy is lett. Boró ébredt hamarabb, és mire lejárt a szopi, már Kriszta is battyogott ki a szobájából. Izgult és örült egyszerre. Bár fogalma sem volt, mi vár rá. Öltöztünk mindannyian, Borót mamáékhoz hívattuk meg reggelire.:):P

Kriszta büszkén lépdelt közöttünk. Az öltözőben alig fért a bőrében, amíg átöltöztettem, állandóan csak leskelődött a csoportszoba felé. Vissza sem nézett. Nem csetlett-botlott, nem volt megilletődve, nem volt elvesztődve, hanem határozottam egy kisebb gyerekcsapat felé tartott és leült egy kisszékre festeni. Mintha legalább harmadik éve, hogy oviba jár.

Egész nap rá gondoltam. Csináltam, amit csináltam, de állandóan visszakanyarodtak a gondolataim őhozzá. Megnyugodtam. Bármennyire is féltem, hogy milyen lesz a kezdet, most már azt hiszem, tényleg megnyugodhatok. Bármennyire is érzem én az ovikezdés vízválasztó voltát, őt ez szerencsére nem érintette meg, és ismét tanúbizonyságát tette tökéletes alkalmazkodóképességének.

István hozta haza, du. 4-kor. Első naptól ottaludt. Mondjuk, nem is javasolták az óvónők, hogy másképp legyen, mert így megszokja első perctől az ottani rendet, jobban összeszokik a társakkal, mindenkivel. Amikor hazajött, ezt újságolta először: én az oviban csak kicsit aludtam! De tegnap már jól aludt, sőt, ma még pirospontot is kiérdemelt az ügyes evésével, alvásával.:)

Aztán kikérdeztem: mit csináltak, mit ettek, hol aludt, miben aludt, kikkel játszott, hogy hívják az óvónéniket (ezt csak ellenőrzésképpen), és ő készségesen válaszolt. Voltak dolgok, hogy nem tudtam kiszedni belőle, de ha másképp tettem fel a kérdést, már lehet, hogy válaszolt.

Tegnap István vitte-hozta, ma viszont nekem kellett vinni. Természetesen, Boróval együtt mentünk, és legalább belekóstolhattunk egy újabb fázisba: hogyan viselkedik Boró az oviban. És hogyan? Hát, ugyanúgy, mint nővére: gond nélkül elvegyült a gyerekek között, felkapott egy babát, amit aztán magával hurcolászott mindenfelé, ment, fedezgette fel a játékokat, próbált barátkozni gyerekekkel; nagyon együttérző a lelkem, mert az egyik sírdogáló kislányhoz többször odament és mutogatta-mondogatta nekem, hogy ü, ü, azaz sír. De amúgy nem igazán vett tudomást rólam. Aztán kíváncsi leszek, ha majd élesben megy a dolog, és eszébe jutok, hoygan fog reagálni a távollétemre?

De egyelőre visszatérek Krisztához. Ma már teljesen rutinosnak mutatkozott. Tudta, hol keressük a dolgait, mit hová kell tenni. Úgy tűnt, hogy még nincs olyan személy vagy csapat, akivel szívesebben játszana, egyaránt lekötötte a rajzolás, a fényképezés vagy éppen az állatokkal való játszás az óvónéni mellett. Zsuzsa (középsős óvónő, de egy teremben vannak, és nem mellesleg régi iskolatársam) is megerősítette, amit láttam, hallottam: annyira nagyos, mintha nem is most ment volna először oviba. És a magassága is min. középsősnek felel meg. Termetre, igaz, Boróka sem kakukktojás, voltak nála „apróbb” gyerekek is a csoportban!

Tehát, minden rendben ment, rendben van. Szívesen gondol az ovira, szívesen mesél róla (bár azért vannak még fehér foltok aa térképen:D), szívesen indul útnak. Nagy kő esett le a szívemről, mert így tudom, hogy jó helyen van, és ő is jól, biztonságban érzi magát ott. Ha pityeregve, sírva kellett volna otthagynom, biztos nem lenne ilyen könnyű nekem sem. De jó, hogy így van.

Fényképész:



Állatoznak, nagyon koncentrál:


És Boró, a babával:

14 megjegyzés:

Évi írta...

jajj de nagy könyebség ez egy szülönek:-)).Kivánjuk hogy igy maradjon az ovis kedve.nagyon ügyes, hogy igy vette az akadályokat.SzuperügyesÍ:_)))

Pusz csajócák

Patri-cica írta...

Nagyon örülök,hogy minden ilyen jól alakult!

Nagyon ügyes nagylány!

Puszi nektek!

Ági írta...

Szia Sorstárs!
Örülök, hogy könnyek nélkül megúsztátok az első napokat és remélem, hogy valóban így is marad és nem lesz igaza az óvónőknek, akik azt mondják, az a gyerek, aki nem sír azonnal,majd hetek múlva fog.
Hannánál is könnymentesen ment az átállás, igaz ő bölcsibe járt előtte. Ritka az ilyen talpraesett gyerek, tényleg kincs Kriszta.
A kicsik pedig..hiszen tudod, bizony sírdogálnak de már nem olyan keservesen és sokat, a mai napjuk pl. kifejezetten kellemes volt..így persze az enyém is. :-)
Puszi
Ági

iméon írta...

Örülök...remélem minden így is marad és pár hét múlva sem unja meg. Minket is mindenki ezzel riogatott, mikor szintén az első naptól kezdve ott aludt és be is szokott pikk-pakk. De persze nem unta meg mai napig sem.

Boró is nagyon barátkozós lesz, aranyosak és ügyesek. Puszi: Noémi

anitka írta...

Sziasztok!
Gratulálunk az óvodás kiscsajnak! Csak halkan jegyzem meg, hogy nekem is az a tapasztalatom, hogy aki nem az első napokban sír, az később fog... De biztos hogy Kriszta lesz a kivétel!!! Érdekes, nálunk két hetes "beszoktatás" van (amikor anyával együtt vannak az oviban) és csak utána ajánljuk az ottalvást.
Különben Anna is imádja az ovit és le sem fütyül, ha ott vagyunk, már barátja is van (persze fiú).
Puszi Nektek: Anna, Anita

sedith írta...

Köszi szépen, lányok! :)

Anitka, mondta tegnap az egyik óvónő, hogy maradhat az anyuka, de úgysem ülhet ott egész nap és akkor úgyis sírni fog a gyerek. Mindegy mikor jön el. Egy kislány tegnap nagyon ki volt készülve, akkor jött először, de ma már vígan játszadozott és figyelt.
Szóval, annakidején én is azt tapasztaltam, hogy az óvónők könnyeben végzik a dolgukat és könnyebben elcsitítják őket, ha az anyukák nincsenek ott. Valami hasonló, mint amikor Boró sír. Ha engem lát, csak én kellek neki, de ha nem vagyok, más is jó.
Amúgy azt vallotta ma a lányom, hoyg "sírokáltam egy kicsit, amikor vártalak téged és te nem jöhettél." A kis drágám! De megvigasztalta az óvónéni, azt mondta. :)

Bogár és Gerti írta...

Nagy gratula, hogy ennyire jól ment :D
Puszi

anitka írta...

Edit! Boldog névnapot kívánunk!

Albert-Ferenczy Eszter írta...

Nagyon ugyes vagy Kriszta, csak igy tovabb ezutan is...:-)

Puszi nektek Dorka, Lilla es Eszter

Edit megkaptad az sms-t amit kuldtem neked nevnapodkor igaz? :-)

Szitya írta...

Szia Edith!

Utólag is boldog névnapot kívánok és remélem, hogy Kriszta továbbra is belevaló ovista lesz, a kis sirdogálások meg még sokáig "beleférnek" (Imónak még néha most is eszébe jut, hogy "hiányzik Ana", pedig szeret oviba járni és az "ovi is szereti őt").

Puszi,

Szilvi

Gabi írta...

Boldog névnapot kívánunk,Edith!:)
Örülünk,hogy viszonylag jól alakul a beszoktatás az oviba!:)
Szkokán fiúk

Kati írta...

Örülünk mi is, hogy ilyen szépen alakulgat. Viszont ne bízd még el magad, kedves Edith, ugyanis - biztosan olvastad -, nálunk is így volt, sőt még cirkusz is volt hazajövetelkor - tegnap is azt mondta, inkább "ott alszik" :-o -, viszont reggelente megjelent a pityergés. :-( Rövid ideig, és alig, de fájdítja a szívemet. ...és amióta ovis, elaludni is csak velem tud, és sokkal bújósabb, és... megváltozott egy kicsit a nagylányom, na.
Szívből kívánjuk, hogy ti legyetek a kivételek - ugyanis azt halljuk több helyről, hogy ezen minden gyerek végigmegy, ki első napokban, ki később.

Kriszta! Nagyon-nagyon ügyes vagy! Sok örömet és csupa jó dolgot kívánunk neked az oviban! :-)

Erika írta...

Nagyon boldog ovisságot kívánunk! Mókusok

kata írta...

Igazán nagylányosan oldotta meg Kriszta ezt az ovis dolgot! Nem semmi!
Remélem örömmel megy mindig!

Pussz,
Kata