2011. november 19., szombat

Fülek

Időnként bajok vannak nálunk a fülekkel. Nyáron Kriszta volt az ügyeletes fülfájós, amikor átcsoszogott éjjelente, és kijelentette, hogy neki fáj a füle. Ilyenkor legtöbbször bevált a fülgyertya. Vagy ha ez nem jutott eszembe, a melegített só mindig segített. Azt is tudom, hogy a meleg só nem mindig jó a fülfájásra, de valahol olvastam, hogy ha enyhülést hoz az első 5-10 percben, akkor nem ártunk vele. Akkor van gond, ha max. 10 perc alatt nem enyhül a fájdalom, akkor feltétlenül el kell távolítani a meleg sót a fül tájékáról. (Én a kispárna alá szoktam betenni a vászonzacskót a sóval.)

Ma hajnalban Boró tipegett át hozzánk, és azt hittem, pisilnie kell, csak lusta (=túl álmos) magától vécére menni, amikor elnyafogja magát, hogy fáj a füle. Kérdem tőle, melyik, hát mindkettőt mutatja. Aztamindenit, gondoltam, és kipattantam az ágyból. Mentem a sós zacskóhoz, be a mikróba, 5 perc múlva már rajta is feküdt. Hol egyik fülével, hol a másikkal. Eltelt néhány perc, semmi enyhülés. Eltelt még néhány, és akkor sem. Na, kifelé a sóval, és megindultam megkeresni a fülcseppet. Szerencsére egykettőre előkerült, és miután beadtam neki 5 ml Nurofent, mindkét fülébe cseppentettem egy-egy cseppecskét. A kétfelőli támadás hatásos volt, mert Kismókus úgy elaludt, hogy csak 8 után ébredt minden fájdalom nélkül.
De hogy örömöm határtalan legyen, amikor Kriszta felébredt, hallom, hogy valami furcsa, monoton éneklő hangot hallat. Bemegyek, kérdezem, mit csinál, mire azt válaszolta: dugaszolom ki a fülemet. Na, basszuskulcs, megint fül? Neki nem adtam semmit.
A délelőtt baj nélkül telt el. Nem sokkal dél előtt viszont azt mondja Boróka, hogy fáj a füle. És a jobb oldalit mutatta. És zsémbes, nyafogós lett, és semmi sem volt jó neki. Hát, ennek fele sem tréfa - gondoltam - így szombat délutánra nem maradhatunk! És felöltöztünk és elmentünk a sürgősségre. Jó másfél óra várakozás után bevettek nagy sürgősen, megvizsgálták mindkettőt (gondoltam, jobb, ha Krisztát is megnézik egyúttal, és hátha az időszakos nemhallására is fény derül:D), és kimondták az ukázt: Borónak középfülgyulladás és antibiotikum, Krisztának valami enyhébb, másfajta gyulladás, ami nem a jellegzetes zsíros váladékot termeli, hanem valami savószerű folyadékot. Nála egyelőre Nurofen és orrcsepp a kezelés, 10 nap múlva mindkettővel vissza.

A nap további része jól telt; mindketten jól aludtak, jól vacsoráztak, És talán az elkezdett kezelés hatására Borónak sem fájt már annyira a füle. Édes volt. Amikor indultunk az orvoshoz, odakapott a füléhez, és azt mondta: jajjjjjj, tele van bubojékkal a fülem!:)

Nincsenek megjegyzések: