2009. február 2., hétfő

Boró és a Nagykönyv






                                                             Boró és a csirkeszárny

Az az igazság, hogy drága Kisebbikem fütyül a természet törvényeire, a Nagykönyvben írtakra. Eddig úgy tűnt, mintha olvasta volna, de most bebizonyította, hogy mégsem. Tegnapelőtt észrevettem, hogy bal oldalon lenn, kibújt egy fogacska, ezzel 7-re szaporítva a kis gyöngyszemeket.

Aztán, ugyancsak szombaton volt a doktornő és vizsgálat után úgy döntött, hogy megkaphatja az egyéves oltását. Torok, tüdő, füle rendben, csupán az orra nedvedzett egy kicsit. Tegnap reggelre 38,8, délre hőemelkedés, este szintén. Mellette orrfolyás és orrfolyás és megint orrfolyás. Emellett pedig kevés (max. 1 óra) alvás, rosszkedv, nyafogás, sírás és hasonló ínyencségek. Tegnap délután éppen tisztábatenni készültem, és ahogy hanyattfektettem, éktelen ordításba kezdett. Ekkor pillanthattam be a szájába. Bal oldalon a szájpadlásán egy nagy fehér pont. Afta. Huhh, hogyhogy, mikor, hogyan? A doktornő nem látta? Vagy tegnap nem volt ott? Na, most mit tegyek? És mit tegyek rá? Beugrott: rózsaméz. Kézmosás, csepp az ujjamra, be a szájába: az „afta” jól megszúr. Hát nem a foga volt? A 7 metsző után az első kisörlőnek bújt ki két csücske. Szegénykém, hogy szenvedhetett tőle! Némi Chamomilla és fogzselé után kb. 10 perc alatt elaludt a kicsikém, egyedül a kiságyában. Elég sokat aludt, az utolsó 20-25 percet pedig már az ölemben. Éjszaka pedig hmm. 4-ig egy mukk sem volt, 4-től fél 7-ig viszont vagy a mellemen lógott vagy ordított. Vagy 20 percet töltött ezalatt csendben a kiságyában. No, de akkor úgy elaludt, hogy déli fél 12-kor!!! (igen, nem tévedésből írtam) kelt fel, szerencsére láztalanul, jókedvűen. Evett is, amit tegnapról nem mondhatok el (tegnap össz-vissz egy banánt, majd este, némi birsbefőttet volt hajlandó leengedni), úgyhogy, nagyon remélem, a nehezén túl vagyunk. Majd eldől.

11 megjegyzés:

Renáta baba írta...

Nagyon édes ahogy eszi!
Ha érdekel egy élő játék babás,mesés könyvekkel,nézz be hozzám!

ilgya írta...

Jaj szegény baba,hát jól megkínozta ez a fogacska! A képről szerencsére árad a jókedv és vidámság!!!

iméon írta...

A nagy könyvnek csak az a szülő szokott örülni, akinek aszerint "működik" a gyermeke. Így azért sokkal izgalmasabb, nemde? Bár sokat szenved vele Boró, de csak jobb egy újabb fogacska, mint egy afta...gratulálunk hozzá, és reméljük gondtalanul ki is bújik, és nem kínoz titeket tovább. Kellemesebb éjszakákat kívánok, sok puszi:Noémi

Patri-cica írta...

Szomorúan hallom a kiscsaj szenvedéseit...remélem hamar túlestek rajt!

;-)

Majd kukk blogom van neked ott valami!(függőség játék!)

Puszi nektek!

.-)

Bogár és Gerti írta...

Ez aztán marathoni alvás volt ;)
Gratula a fogacskákhoz :) Mi most 3 nagyőrlőt találtunk teljesen váratlanul :) Jó az ilyen afta nem? ;)
A blogeres blog, jelentem egy "timiféle" panaszos anyablog! Ha még így is érdekel, kérek szépen mail címet :) (babszobán katt a névre ;) )
Puszi

Kati írta...

Szegény! Reméljük, hamar kibújik. Vagy, ha nem is hamar, már áttört, így a neheze már kint van. :)
Tündéri, ahogy a csontot szopogatja. :D

kata írta...

Milyen édesen cuppogja a szárnyat!
Sajnálom a fájdalmakat, jajj kicsi lány!!

Tényleg jót beszélgethettünk volna!
Érdekes amit írtál, tovább agyaltam a dolgon.

Benedek szerintem sokkal érzékenyebb az átlagnál és mint minden gyereknél, a viselkedésében tükröződik le a baja búja, nála meg leginkább éjszaka és csak
olyankor hisztis is.
Szerintem mindennek oka van, a gyerekek nem rosszindulatból, unalomból, szülőfárasztásból dacolnak és produkálnak lehetetlen éjszakákat.
Én meg alapból ok kereső ember vagyok és megőrít, ha nem tudom mi áll valami háterrében, ezért elméleteket gyártok, olykor tévesen.
Mikor kicsi volt, nem tudtam, hogy azért sír, mert front van és a többi, és ki is akasztott pár anyuka, aki holtbiztosan kente a gyerek nyűgösségét bármire, bár lehet, hogy ők is megtalálták az összefüggéseket.

Benedek az apró eltérésekre is nagyon vevő, pl, ha anyumnál vagyunk, ahol kinyalják a hátsóját, totálisan kész lesz két nap után, mert nem a megszokott szabályok érvényesek. Erre mostanában jöttem rá. Mikor Szabi elment, szóban nem kereste és itt volt anyukám, aki jól el is terelte a figyelmét, de jött az éjjel és olyanokat csinált, de ezt írtam. Ez is csak később állt össze,pedig pár nap után látszott rajta, hogy terhes a Mama jelenléte, akit pedig nagyon szeret és anyukám is képes vele órákat eljátszani, bármit.

Mikor karácsony után összekoltöztek olyan jól alakultak az éjjelek és csak azokra a napokra romlottak el, megint hozzuk fel egy jobb kategóriába. Ezért nem szeretek a mamákhoz több napra menni. Tudod, mi Fehérváron fényévekre vagyunk a családtól és ritkán találkozunk, nincs napi kontakt és a sok a jóból Benedeknél (is) megárt.
No hát ez lenne a hosszú hátérinfó és kiegészítés a dologhoz.

Ez utóbbi,a hasmenéses meg annyira egyértelmű, hisz más, semmilyen hatás nem érte az ügyben. Mind a mamánál és a játszóházban és millió más helyen pisilt, szükítő nélkül is. De talán emlékszel, hogy a kültéri pisilés se ment pikkpakk Benedeknek és a kakilással is meggyűlt a bajunk.

Egyébként Benedek minden újdonsággal ilyen távolságtaró, kivéve a hülyeségeket, vagy ha ő érdeklődik és nem mi. Most ilyenekre gondolok, hogy a nagybiciklizést nem mi sürgettük, hanem ő maga szerette volna, (ma is pocsolya bringázni voltunk) viszont, ha mondanám, hogy ideje lenne megtanulni a hintát egyedül hajtani, inkább nem hintázna, Már megtanultam Benedeknél a kivárás sokszor kifizetődőbb.

Remélem érthető voltam, mert azért így más, mint egy kávé mellett!
De azért szeretem a távbeszélgetéseinket!

Ölel: Kata

kata írta...

Ja! Kamillatea, nekem is ez ugrott be és ma már meg is vettem!
Zsófi meg már tejdiétát kapott! :)

Lori and Ruben írta...

Ennyi fogat 1 évesen:) Az evés néha nekem se megy, de a banánt egy nap se hagynám ki!
Lori

Mia és Maja írta...

Szegényke..:(((
Majdcsak kibújik teljesen a kis fogacska és akkor nyugodtabbak lesznek az éjszakáitok!:)

Puszi! :)

Gabi írta...

:s:(Mielőbbi áttörés(eke)t!
Szkokán fiúk