2009. február 24., kedd

Copfik, csatok és ... más Kriszta-dolgok


Kriszta nem szereti, ha babrálok a haján. Ne kössek copfot, ne tegyek csatot, gumit, semmit. A keresztszüleitől karácsonyra kapott hajasbaba-felsőtest, ami mellett egy csomó fésű, csit-csat, gumi meg a fene tudja még mi volt, az erkélyen várja, hogy jobb napokat érjen és Krisztát érdekelje a frizurázkodás.

Néha megengedte, hogy kössek copfot, de csak ideig-óráig tűrte meg, mindig lebontotta. Pedig muszáj felkötnöm most már a haját, mert nagyon nem szeretem ilyen loboncosan. Mármint, amikor festegetés vagy akár tévénézés közben állandóan a haját kell igazítania, kisimítania a szeméből. De még ha megtenné ő magának! A bretonját (azt hiszem, máshol fru-fru-nak hívják, de ez a szó nagyon furcsa nekem) rendszeresen vágom, de vannak oylan szálak, tincsek, amik valamivel hosszabbak, és amíg nem nőnek le teljesen, muszáj feltűzni valahogy, hogy ne a szemében legyenek állandóan.

Végül nagyon „durva” eszközökhoz folyamodtam: előszöris megfenyegettem, hogy lenyírom a haját. Ha nem engedi, hogy néha feltűzzem, akkor nincs szüksége hajra és inkább vágjuk le. – valahogy így mondtam neki, de nagyon hőbörgött az ötlettől. :D Ezután pedig az ölembe vettem szépen és a neten – néhány blogban és a fórumon – megmutattam neki néhány kislányt, akiknek copfjaik, csatjaik voltak. Dicsértem őket, hogy milyen szépek, meg stb. Végül kvázi mozdulatlanul és minden zokszó nélkül tűrte, hogy frizurát készítsek neki. Anyunak, Aninak, Istvánnak boldogan újságolta, hogy ő most milyen gyönyörű, mert Anyuci szép copfikat csinált neki:
 




Nem kapcsolódik egyáltalán ide, de mivel most történt, megemlítem. Nem tudom, mennyire lesz folytatása, de most ez van. ÉRDEKLŐDIK A BETŰK IRÁNT. Egyedül az A betűt ismerte eddig, mert azt megtanulta Lúdas Matyi nézése közben. Mostanában viszont, miközben A három kismalacos kifestőt festegette, többször elidőzött a lap címénél. Megmutatta mindig az A betűt és folyamatosan kérdezősködött a többi felől: így most már felismeri és megnevezi a „kör-kör betűt”, ami az o, ó; a „kígyóbetűt”, azaz az s-t,; a Kriszta-betűt, vagyis a k-t; A Cecília-betűt, mármint a c-t, a Ló-betűt, az l-et és a „pókláb-betűt”, az m-et. (Ezt ő maga nevezte el így, eszembe nem jutott volna, hogy a nagy nyomtatott M-et a pók lábához hasonlítsam, de valóban hasonlít rá.)
Erőltetni, természetesen, nem erőltetem, sőt, nem is vagyok biztos benne, hogy jó dolog, ha már tudja őket, de ha érdeklődik, nem fogom elutasítani a kérését.

14 megjegyzés:

Agi írta...

Kriszta, engedd csak anyát hadd csináljon neked szép cofikat mert nagyon szép vagy!
A betűkkel pedig nagyon nagyon ügyes vagy.
Puszi nektek.

Kati írta...

Nagyon szép lett! :)
Nálunk sajnos a fenyegetés valóra vált. Emmuska annyit hisztizett, nyafogott, és nem engedte fésülni a haját - neki sok van, göndör és mindig HÚÚÚDDZ - ezért levágtuk. Én sajnálom a legjobban. :(

A festék, amivel Emma fest egy német termék, káros anyagokat nem tartalmaz - azért fest kézzel -, jól lemosható és KLECKSI a neve, a Lidl-ben vettük. :)

andi írta...

sziasztok!
nagyon csini vagy a szép csatos, hajgumis frizuráddal, megkockáztatjuk, hogy ez még jobban is áll:)
Bogi is irtózik a csatoktól, de szerencsére neki göndör a haja, nem lóg a szemébe, bár nyáron valahogy őt is rá kell venni a coffra...

Patri-cica írta...

Én imádom a Kiara haját csinálni!!!Most,mióta ovis ő kéri,h csináljam meg neki...DE külön kiköti,hogy minden nap igenis másik fajta copfija legyen!!!Persze kezdetben megharcoltunk mi is!

:-D

Szóval minden kreativitásomat kiélhetem...ő pedig nagyon élvezi a szitut!Mindig dicsekszik vele!Most már nem tudunk úgy elmenni 1 "lányos" bolt előtt se,hogy be ne kelljen menni valami hajdíszért!(lányos bolt=dm,rossmann,müller,...és hasonlók!)

zafiram írta...

Szia! Most fedeztelek fel! Nagyon szép családod van! Gratulálok!

Bogár és Gerti írta...

A ló egyik feléről a másikra ;) De csodálatos a copfikád :) a rengeteg csitt-csattal :)
Annyira álomszép vagy :)
Én megveszek a hajamtól és idegbetegen csapkodom a képemet, ha belelóg :-S ANYA BELELÓGIk HAJAM SZÁJAMBA :(
Bár 7 hós korom óra copfozva vagyok :) s mikor kiszedegettem, vett ana mini tejgumikat, amiket nem tudok megfogni :-P
Puszi

kicsilány írta...

Nagyoon csinik azok a copfik!!! Liza sem nagyon engedi a haját birizgálni!!! Nagyon ügyes Kriszta a betükkel!!!

Mia és Maja írta...

Aranyos lett Kriszta új imaige!:p:)
Mia pici korától megszokta a gumikat,csatokat,hajpántokat,mert nagy volt a haja,most meg,nem tudom ki mondta neki,vagy hol hallotta,de tegnap kijelentette,hogy a NAGYLÁNYOKNAK NINC GUMI A HAJUKBAN,meg hogy SZÉP VADOK GUMI NÉLKÜL ISZ...:o;)))
Majával még nincs ilyen gond,habár a kis SISKÁJA (a mi frufru változata ;)) kezd a szemébe lógni,ezért beleteszek neki is egy gumit a hajába.:p:)

Ügyes Kriszta a betűkkel!:)
Mia a számokat ismeri már fel,és a MIA betűket ki tudja szépen rakni.:)

Puszika Nektek!!!

Gabi írta...

:)Csinos Kriszta!:)
És nagyon ügyes!:)Nem semmi,hogy a betűk iránt érdeklődik!:o:)
Szkokán fiúk

Patri-cica írta...

Még nem kaptam meg az email címed...

Juttasd el iwiw-en!Ok?

:-)

Kistücsök és Anicska írta...

Játszani hívunk,ha van kedvetek...
puszi!!

Ákombákom és Réka írta...

Nagyon csini:)
K

ilgya írta...

Szerensére Réka egész jól megtűri a csattokat a hajában,viszont fésülködni utál...Krisztát már ész érvekkel meg lehet győzni,de én hiba mondom még a Rékunak,hogy levágom a haját,ha nem engedi fésülni....
nagyon csini a bretonja!;)

kata írta...

Még nem tudom ezt. :)
Hisz Benedek haját vágom, Zsófika meg még kicsi, de ami késik...

Nagyon ügyes Kriszta a betűkkel, és a pókos M, nagyon találó, bár én sem gondoltam volna rá. Szerintem ha érdeklődik, te meg válaszolsz rá, abból baj nem lehet!

Pussz a szépséges Krisztának (is)
Kata