2013. január 27., vasárnap

Játékból...

Játékból mondjuk azt, Kriszta, hogy játékból én vagyok a....
Boró, játékból legyen úgy, hogy játékból én megyek ide vagy oda...
Játékból játsszuk azt, hogy te vagy a... és játékból mondjuk, hogy én jövök hozzád...

... és még sorolhatnám holnap reggelig. :) Ilyen és ezekhez hasonló mondatok százával hangzanak el naponta nálunk, amikor a két lány együtt játszik. Valamelyik mindig kitalál valamit, és már mondja is a másiknak, hogy jöjjön, és játékból.... és játsszák azt, hogy játékból, és stb.

A vakációban figyeltem fel rájuk, amikor mindhárman többet voltunk itthon, és volt alkalmam a háttérből, csenben, beavatkozás nélkül figyelni őket. Nagyon örülök ezeknek a mondatoknak, mégha egy idő után már eléggé unalmas is hallgatni a minden mondatban legalább kétszer előforduló "játékból" szót. De nagyon örülök több okból is, mert azt jelenti, hogy a lányaim tudnak játszani. Együtt és külön-külön is, mert az sem volt ritka, hogy monológ keretén belül is hangzottak ilyen mondatok. Avagy csupán képzelt párbeszédekben, amiket valamelyik játékszerülkkel folytattak.
Örülök, mert a "nagykönyv" szerint működnek ebből a szempontból, és ez, hogy azt mondjam... megnyugtató.
Örülök, mert a szerepjátékok korát élik, nagyon intenzíven, nagyon élethűen, és nagy-nagy hittel, meggyőződéssel.
Örülök, mert csodálatosan ötvözik a valós elemeket a mindennapi életből a mesékből hallott/látott/olvasott elemekkel, fantáziájuk szüleményeivel.
Örülök, mert ilyenkor látom, hogy fantáziájuk és kreativitásuk határtalan.
Örülök, mert látom, hogy milyen fontos nekik a játék, mennyire szükségük van rá, és mennyire ki tudnak bontakozni benne és általa.
És örülök, hogy általuk én is átélhetem - nem csak játékból - ezeket a pillanatokat, és én is tanulok tőlük - játékból - játszani.