2012. február 20., hétfő

Szakellenőrzés 1.

Nálunk úgy van, hogy miután a kezdő pedagógus letanít két évet, és meg szeretne maradni a pályán, akkor véglegesítőznie kell. Ez egy amolyan megerősítése a diplomának, enélkül nem vagy ... hogy úgy mondjam ... teljes értékű pedagógus. Minden "normális" tanító, tanár, óvónő ezt két évvel a diploma megszerzése után teszi meg, majd - 4 évre rá - megszerzi a 2-es fokozati vizsgát, és újabb 4 év után az 1-es fokozat is a tarsolyában lesz. Rangbeli emelkedést, és némi fizetésbelit is jelent az ilyesmi, de sajnos, mindezt csak idővel lehet elérni. Ha netán "bevág" egy terhesség, babanevelés, mindez tolódik, mertcsak az effektív letanított évek jöhetnek számításba. Kolléganőm, aki előttem egy évvel végzett,  abszolút lineárisan haladt felfelé a ranglétrán: már mindegyik fokozatot megszerezte, millióegy továbbképzőt, tanfolyamot elvégzett, most már módszertanköri felelős, meg mentor, tehát elérte a legtöbbet, amit ezalatt az idő alatt elérhetett. Én '99-ben végeztem. Ha megmaradtam volna a pályán akkor, elméletileg ugyanott lehetnék, ahol ő, csak éppenséggel mindent egy évvel később érhettem volna el. De nem maradtam. Így nincs semmim.... De van egy szuper férjem, és két csodálatos gyerekem, ami többet ér nekem a világ összes fokozatánál, és minden rangjánál!

Mivel azonban visszatértem a tanügybe, és mivel egyelőre nincs is kilátásban, hogy másfelé vehetném az irányt, hát muszáj lépést tartanom, és muszáj az elvárásoknak megfelelnem. Így, 10 évvel azután, hogy szabályosan otthagytam a tanügyet, kezdhettem mindent elölről. Az az egy évem, amit diplomaszerzés után tanítottam elvesztődött, mert akkor tanítónőként dolgoztam, most viszont óvónői állást pályáztam és kaptam meg. Szóval, több, mint 30 évesen ott álltam teljesen kezdőként, és mindenki nagyot nézett, amikor elmondtam, mi a helyzet. :) Azóta viszont már eltelt ismét egy kis idő, és most már ott vagyok, hogy véglegesítőzhetek. A vizsgákra majd nyáron kerül sor, előtte viszont a gyakorlatban is "vizsgázni" kell, azaz egy módszertanköri felelős eljön, és végigasszisztálja kétszer egy napomat az óvodában reggeltől délig. Az elsőre csütörtökön kerül sor.

Most már rendesen be vagyok sózva a dolog miatt, és izgulok, hogy minden rendben legyen, minden jól sikerüljön. Persze, tudom, hogy senki sem harapja le a fejemet, ha valami nem úgy sikerül, ahogy elterveztem, illetve bármikor közbejöhet valamilyen egy előre nem látható gubanc, de akkor is izgulok kissé. Mert tényleg azt akarom, hogy szép és jó legyen minden, hogy a gyerekek élvezzék, amit kitaláltam arra a napra, és hogy sok-sok élménnyel, új ismerettel menjenek haza az óvodából. Mondjuk, Népszokások témában, Fonó és batyus bál altémával - gondolom - csakis jót tudna kihozni belőle bárki, de én a legjobbat akarom. Fogunk játszani (zoknikat társítunk), játszani (gyöngyöt fűzünk megadott szempontok szerint) és játszani (fogócskát játszunk úgy, hogy közben észrevétlenül a 6-os számjegy bontását gyakoroljuk - szalagfogó), fogunk dolgozni (szemes babot és kukoricát bontunk-fejtünk), majd mesélek egy kicsit nekik (Mátyás király és a cinkotai kántor), énekelünk egy jót (sok-sok farsangi dalt, népdalt és csúfolódó éneket), és ismét játszunk majd (méricskélünk arasszal, lábbal, iccével). Nagyon beleéltem már magam, alig várom a csütörtöki napot.

Bárcsak papíron is már meglenne minden! - emiatt már nem várom annyira a csütörtököt!:P:P:P


Kukoricafosztás



10 megjegyzés:

VH írta...

No,fel a fejjel,ez is meglesz!!! Nagyon szép tanítványaid vannak és szép munkát látok:) Szóval annyi mindent elértél,hogy most már aztán tényleg büszke lehetsz magadra!!!!

A munka megvár,de a családalapítást a megfelelő korban kell gyarapítani,nem vagy elkésve.Sőt,most kezdődik az igazi kihívás,ami mondjuk a ,,karrierépítést,, illeti.

U.i. Látom,sokat dolgozol és kiteszel magadért,hogy minden téren megfelelj,mert mutatja az utolsó kép is,hogy egy kicsit fáradt vagy,de boldog is:)

emese írta...

Szuper ovoneni vagy, minden szulo álma. Ez a csutortok meg neked egy smafu(nemtom jol irtam-e, de biztos erted)

Virág írta...

Ügyes vagy! Nagyon jók a népi elemek! :) Szabad ötletet lopni? :) Mi volt a sárga nap? Vegyes "nemzetiségű" a csoportotok? Hogyan beszélgettek? Mesélhetnél egyszer erről is, hogy mennek a dolgok nálatok... :) A csütörtöktől nem féltelek, de gondolok rád! :)

sedith írta...

Köszönöm szépen, lányok. A drukkokat is.:)

Virág, hoyg érted, hoyg vegyes nemzetiségű? Hogy keverve legyenek a gyerekek? Neeeeem, csak magyarok vannak egy-egy csoportban, illetve csak románok, a román tagozaton. No, meg persze, szokott akadni egy-két cigány is, de a mi csoportunkban nincs. Jobban mondva az oviban is csak vagy kettő-három, ha van. Azok általában a sima, délig-oviba járnak.

Sárga-nap: Még ősszel az egyik tematikus hetünk témája a színek voltak. Volt sárga, narancssárga, piros, barna és zöld napunk (az ősz színei), és minden nap olyan színű felsőt vettünk magunkra amilyen napunk volt. :)

emese írta...

Na, Edith, hogy volt????????? Gondoltam Rad sokat.

sedith írta...

Emese, köszönöm!:) Lejárt, azt hiszem, jó volt. Az értékelést még nem kaptam meg bizonyos okok miatt, majd elmesélem, ha még élek. Most már másra kell koncentrálnom gőzerővel. Szusszanni sincs időm.:P
Puszi mindenkinek!:)

Kati írta...

Épp azért érkeztem én is, hogy rákérdezzek, mi volt. :-) Sokszor eszembe jutottál,nekem is. Majd "mesélj"!

sedith írta...

Kati, köszönöm neked is az érdeklődést! Jól sikerült, megkaptam az értékelést, és 10-es. NÁlunk a 10-es a maximum. MOst már jöhet a következő menet, április végén.
De addig hajaj, még hány "menetem" van. Legelőször ma éjfélig le kell adnom az Erdélyi konyha húsvéti különszámának - amit én szerkesztek B-től V-ig - az összes anyagát.
És stb., stb.

Virág írta...

Akkor már értem, hogy miért kevesebb a bejegyzés. Örülök, hogy nem keverednek a gyerekek.. Így is túl sok sajna a vegyes házasság... Nem, nem vagyok rasszista, csak amikor ennyire fogyunk... Érted.
Már akartam kérdezni tőled, hogy van-e olyan család az ismeretségi körödben, akik bevállalnak a Balatonhoz egy csereüdülést? (Igen, első körben rátok gondoltam... :D :D :D )

Szitya írta...

Gratulálok Edith!
No nem mintha akár egy pillanatig is kételkedtem volna!!! Biztosítékul pedig itt volt még a beszámolód és a fotók is! :-)
Sok puszi!
Szilvi