2012. február 9., csütörtök

Ide is beszivárgott...

Amikor itt-ott olvastam a blogokon, hogy a farsangot szülők nélkül szervezik, csak hüledeztem, és elképzelhetetlennek tartottam, hogy ilyesmit bármikor is elfogadnék. Tavaly azért megértettem, amikor Boróék csoportjában - arra hivatkozva, hogy kicsik, és sokan hiányoznak - csak "szűkkörű" farsangot szerveztek, idén viszont nem tudom megérteni, hogy Krisztáéknál IS (tehát Boróéknál is) így lesz. Főleg azok után, hogy szülőértekezleten még hagyományos, szülős farsangról volt szó.
Komolyan mondom, egész este sírok miatta (mondjuk, nemcsak emiatt, valahogy annyi minden összejött ma estére, de ez indította a lavinát).

Soha rosszat nem mondhattam az óvó nénikről, most mégis beigazolódni látszik az az ősz óta bennem motoszkáló kósza gyanú, hogy az óvoda tavalyi és tavalyelőtti színvonala hatalmasat csökkent idénre. És ez a döntésük az óvónőknek feltette a pontot az i-re. Mert, persze, én is jobban örülnék annak, ha csak magunk között lennénk a farsangon, és nem kellene kiállni a szülők elé, netán bizonyítani nekik. Mert igenis kellenek az olyan alkalmak, amikor a szülők bepillanthatnak az óvodai életbe, mégha nem is a valódi hétköznapokat látják.

Tudom, hogy most a "fájdalom" és a tehetetlenség beszél belőlem, de ha nem sajnálnám a lányokat, hogy megfosszam őket a beöltözés örömétől, bizony, nem is mennének aznap óvodába. Mondjuk, ősszel még azt is meggondolom, hogy Boróka maradjon-e egyáltalán itt. (Természetesen, ezt nem a farsang zártkörűsítése mondatja velem, hanem vannak más olyan dolgok, amelyeket idén nem szerettem. Majd meglátjuk, mi lesz...)

7 megjegyzés:

VH írta...

:(( Épp ettől féltem az idén,hogy a farsangi bulit a szülők nélkül fogják szervezni,de most kellemesen csalódtam. Tavaly nélkülünk,kapkodva szervezték meg a farsangot,ami nem tetszett nekem:(Viszont azt hiszem,az a helyes ha szülő néha elmegy az oviba és megnézi a saját csemetéjét,hogyan ,,viselkedik,, :) Közben olyan jó elnézegetni a sok apróságot, ahogy fel vannak öltözve kb.álarcok mögé. Közben természetes dolog,hogy mindenki a saját gyerekére büszke.

Nem a bizonyítási vágyról kellene szó essen,hanem hogy együtt legyen szülő-gyerek-óvónő s ki-ki elbeszélgessen pl.lánya kis barátnőjének az anyukájával,mert ugyebár ritkán találkoznak a szülők.

Virág írta...

Na végre! Már azt hittem, hogy csak a konyhában kalandorkodsz! :)
Mi viszonylag gyakran összejárunk, együtt és külön is. Nekünk ezért nem volt probléma a külön gyerekfarsang. :)Volt közös karácsony, ahol mi is ők is adtak műsort. Volt külön szülő farsang, lesz locsolóbál, lesz közös kerti parti volt közös udvarrendezés... Képeket meg videót kaptunk. Egyedül vagyok a véleményem
mel? :)

zafiram írta...

nem, én melléd állok. Nálunk két szombat délután foglal le teljesen a két ovis farsangja. Egyiken most vagyunk túl. Bölcsisek és két kiscsoport farsangja volt nagyszínpaddal, produkcióval, jelmezzel, tombolával, zenével és ismét megállapítottam, hogy teljesen fölösleges ez az egész cécó. Tudom, az ovi így egy kis bevételhez jut, támogatjuk is, mert követhetően csak és kizáólag a gyerekekre fordítják vissza, de 1. van elég bemutató év közben arról, hogy mi is zajlik a csoportokban. Ezek az alkalmak nagyon színvonalasak. Szeretem őket, mert bent vagyunk a csoportszobában, csak arról a csoportról szól minden, itt azonban 2ömlesztve" vannak. 2. A gyerekeim rengeteget játszanak itthon jelmezben és erre a játékra egy ilyen felvonulunk, levonulunk farsangon nincs lehetőség. Igazából nem is élvezik annyira. 3. Ez már az én egyéni gondom: nem érzem át ennek az egész farsangnak a jelentőségét. Szerintem a beöltözésen kívül a gyerekeim sem.
A barátnőm mesélte, hogy náluk is szülőmentes a farsang. Egy teljes napig jelmezben vannak a gyerekek, minden erről szól, szerepjátékozhatnak. Nekem ez sokkal szimpatikusabb.
Mindezzel csak biztatni akarlak Edith. Nem olyan nagy baj, ha a gyerekek a játékra helyezve a hangsúlyt, ezt kellően ki tudják használni szülők nélkül. Az pedig nagy baj és az ovit minősíti, ha a farsangon kellene lemérned, mit tudnak a gyerekek.

sedith írta...

Zafiram, akkor nem mellettem állsz:D, mert én azt szeretném, ha én is láthatnám őket.
A gyerekek tudását persze, hoyg nem ilyenkor mérik fel a szülők, de legalább betekintést nyernek egy rövid ideig az oviba. Nem is tudom megmagyarázni, talán az a legnagyobb baj, hogy mindkét oldalról látom a dolgokat. Mivel számunkra nagyon furcsa az, hogy a szülők nem vehetnek részt, csak arra tudok gondolni, hogy a könnyebbik megoldást választották az óvónők. Több okból is.

1. Nálunk nem szoktak közös farsangok lenni, mindenki a saját csoportjában oldja meg. Így volt a lányok óvodájában is, így van a miénkben is.
2. Nem felvonulást-levonulást jelentett a farsang, csak egy egyszerű kis bemutatkozást (aki akart, persze), majd játékot és játékot.
3. Beöltöztek a szülők is, és az óvónők bevonták őket a játékokba, sőt, mi tavaly a szülőknek is telejs játékrepertoárral készültünk.
Szóval, ehhez képest: ami idén lesz, nem tudom milyen lesz. Majd elmondom, miután lejár. Tényleg remélem, hogy a játék lesz a középpontban, és hogy a gyerekek jól fogják érezni magukat. MAjd elmondja Kriszta.

Amúgy ez egy nagyon jó óvoda. VAgy legalábbis nagyon jó volt. Képzett és odaadó pedagógusokkal, egy nagyon jó vezetőséggel. Ehhez képest ősszel az iskolához csatolták, Kriszta egyik óvónőjét kinevezték vezetőnek (de tulajdonképpen nincs döntési joga csak bizonyos ügyekben), emiatt pedig nagyon sok időt tölt adminisztrációs dolgokkal a csoport rovására. Ő tényleg lelkiismeretes, (meg a másik is), de egyidőben nem lehet két helyen. Emiatt írtam, hogy vannak dolgok idén, amik nem tetszenek.

Kati írta...

Én is nagyon szeretném őket látni, minden évben, rendre meg is kérdezem mindig, hogy nem lesz-e "szülős" a farsang, vagy legalább a jelmezes felvonulásra nem jöhetünk-e be, de mindig negatív választ kapok. :-( MOndjuk, megértem. Nálunk nyitott volt, de mint mindent, ezt is a felnőttek rontották el. Épp ma mondta Márti néni, aki régen igazgató volt, hogy hónapokkal előre kikölcsönözték a krinolinos csodákat a lányos anyukák, hogy egymás előtt felvágjanak, kellemetlen helyzetbe hozva ezzel a kézzel készített aranyos jelmezes szülőket, kisgyerekeket. :-S Mondjuk, ez érthető. Lesznek fotók, aztán kész. :-P

Ági írta...

Átérzem. Olyan boldogan számoltam be évekkel ezelőtt arról, hogy az oviban azok a szülők, akik beöltöztek részt vehettek a farsangi mulatságban. Más kérdés, hogy az is "beszemtelenkedett", aki nem volt képes még egy álarcot se felvenni magára. Mi speciel a lányunk kedvéért "bohóckodtunk" de megérte, mert a mai napig emlékszik rá és emlegeti.

Aztán egyszercsak zártkörű lett a buli, mi pedig bár rosszul esett, elfogadtuk a döntést. Megelégszünk a karácsonnyal és az anyák napjával, amikor egy két órára ott maradhatunk az oviban és vendégek lehetünk a csoportban.

Ágnes

sedith írta...

Kati, Ági, lejárt, és nem haltunk bele.:P Persze, hoyg mi is elfogadtuk a döntést, de tényleg rosszul esett. Talán csak ez, az első lesz ilyen rossz, lehet jövőben már természetesebb lesz...
Az vigasztal, hogy végülis igen, a gyerekeknek így is nagyon jó volt, élvezték, és emlékezetes marad. Mi pedig maradunk a fotókkal...