2009. március 13., péntek

Mi ez?


Nem tudom pontosan, mikor kezdődött, de valamikor az ősszel: Borókának kiütései lettek, valami foltszerű, száraz, hol pirosasabb, hol halványabb elváltozások. Legelső reakcióm az volt, hoyg Bepanthennel kenegettem, majd amikor nem múltak, felváltva tettem rá Nidoflort és Fluocinolont. (Ezek nálunk kapható kenőcsök, Krisztának a hasonló tüneteire ezek mindig hatásosak voltak; anno a doktornő ajánlotta így.) Mivel így sem volt változás, beszéltem a doktornővel, aki a Clotrimazol folyadékot ajánlotta, illetve a metilénkéket. No, ez utóbbival még sosem vettem rá magam, hoyg bekenjem, irtózom attól, hogy teljesen bekékítsem szegénykémet. A fentiek mellett rendszeresen kenegettem a Nivea érzékeny bőrre való babatestápolójával is. Aztán szépen elmúltak, de hogy mitől, fogalmam sincs.

Megkönnyebbültem, mert Krisztának is egyszer volt, elmúlt és többet nem jöttek elő. De boldogságom nem sokáig tartott, néhány hét után ismét előjöttek. Azóta pedig még vagy kétszer elmúltak és előjöttek. Főleg a hasán és a hátán deréktájban jelennek meg, de a külsőcombját és az alkarját is „megtámadják”. Hiába kenem bármivel. Próbáltam néhány napig megvonni tőle a tejtermékeket és a tojást, de nem láttam javulást. Tejterméket amúgy sem fogyasztott sokat, csak éppen, ami az ételben volt benne, tojást pedig csak kb. 11 hónaposan kapott először, a kiütések pedig jóval előtte jelentek meg. Sőt, akkoriban még semmiféle tejterméket nem kapott az anyatejen kívül! Ezért gondoltam azt, hogy esetleg a liszt lehet a ludas a dologban. Vagy ki tudja mi?

Sokszor lelkiismeretfurdallásom van, mert Boróval nem voltam annyira körültekintő, ami a hozzátáplálást illeti, mint Krisztával. Bár saját magamat is próbálom nyugtatni és meggyőzni, hoyg ez nincs éppen így, hiszen Boró 6 hónapig kizárólag anyatejen élt és a hozzátáplálást is abszolút fokozatosan csináltam. Kriszta 7 hónaposan kapott tejtermékeket először, Boró pedig megvolt már 9 is, azt hiszem, akkor is ezerévben egyszer kapott. Tojást mindkettőnek kb. 11 hónaposan adtam először, hogy mire a szülinapi tortát kellene enniük kiderüljön, hogy nem okoz-e gondot nekik. Amivel jobban siettem Borónál, az a gluténtartalmú élelmiszerek bevezetése volt. Kb. 7 hónaposan történt meg ez, bár talán valamivel később is. Ami miatt mérgelődöm és főleg emiatt van lelkiismeretfurdallásom, az az, hogy Boró sokkal hamarabb, olyan 10 hónaposan már legtöbbször azt ette, amit mi. Igaz, azóta nem sózok annyira, borsot csak abba teszek, amibe nagyon muszáj és esetleg ő nem is eszik belőle, az ételízesítőt 95%-ban elűztem a konyhából, nem főzök zsírosan. Mégsem hagy nyugodni, hogy Kriszta egyévesen még csak néhány ételt evett a mienkből, és még utána is 2-3 hónapig sokszor főztem neki külön. Persze, Borónak is megteszem még most is, de nem olyan arányban, mint Krisztánál akkor. Kriszta ennyi idősen nem kapott üzleti cuccokat, a sonkát, májkrémet majdnem másfél évesen ismerte meg (igaz, májkrémet még Boró sem evett, csak olyat, amit itthon készítettünk), a virslivel pedig még később találkozott. Sajtből is legtöbbször az anyósom által készítettet kapta. Ezzel szemben Boró már ismeri ezeket és – sajna – szívesen is eszi, főleg a virslit.

Hogy miért írtam le mindezeket? Mert nagy elhatározáshoz jutottam: ha étel okozza a kiütéseit, akkor kiderítem, mi az. Megvonok tőle mindennemű állati eredetű ételt, tojást és tejtermékeket is beleértve és minden sikértartalmú gabonát is. Persze, nem örökre, isten ments, csak 2-3 hétig. Azután pedig szépen rendre elkezdek adogatni neki ezt-azt, megfelelő időközönként, természetesen. És várom a reakcióját. Remélem, sikerrel járok. Persze, feltehető a kérdés, miért nem csináltatok egyből egy allergiatesztet és hamarabb fény derülhetne rá, de az az igazság, hoyg nem tudom, itt mennyire megbízható az ilyesmi, illetve, hoyg egyáltalán van-e. Mármint a doktornő szerint lehet csináltatni, de nem tudom, hogy ingyenes-e vagy sem, nem tudom, hogy ilyen kicsin érdemes-e vagy sem, nem tudom... sok mindent nem tudok. Ha nem lesz más hátra, hát elviszem, de fölöslegesen nem tenném ki ilyen-olyan „tortúráknak”.

Nagyon nehéz ez, amibe belevágtam, nem is tudom elképzelni, hogy egyesek hogyan tudják mindezt önszántukból csinálni. Hatalmas akaraterő kell hozzá, az biztos, úgyhogy minden tiszteletem az övék. Most a legégetőbb problémám, hogy egy gluténmentes kenyeret tudjak összehozni. A főtt ételekkel nincs baj, azokat zöldségekből elkészítem, de reggelire-vacsorára nehéz kiagyalnom ezt-azt. A tejbegrízet szereti nagyon és már sokszor csináltam is neki köles vagy kukoricakását, hol zöldséggel, hol gyümölccsel kombinálva, de kását sem adhatok neki minden nap! Tegnap összeállítottam egy kenyeret, de nem lett semmi sem belőle. Ma viszont sikerült egyet találnom, ami már el is készült, de kíváncsi vagyok, milyen a belseje, ehető-e. Az a gond vele, hogy tojásfehérje is jár bele, úgyhogy nem teljes az örömöm, nem tudom a tojást teljesen kiiktatni ezek szerint. Kihagyni nem mertem, mert akkor lehet hiába dolgoztam volna ismét és a hozzávalókat is elprédálom, mint tegnap. És sajnos, gluténmentes lisztkeverékeket nem tudok megengeni magunknak, egy félkiló belőlük kb. 6-7-x drágább, mint egy kiló búzaliszt.

Hát ez a helyzet, és cseppet sem könnyű. De remélem, ezen is túlleszünk. Minél hamarabb.


Nem szokásom, ennyire búskomor hangvételűnek lenni, ezért próbálom is ellensúlyozni a szöveget néhány képpel. Zenészlányok, mert hiszen a zene, a dal mindennapos nálunk, és válság, nehézségek ide vagy oda, kicsi drágáink révén a nevetés is állandó vendég hajlékunkban.







11 megjegyzés:

kata írta...

Szia!
Ezek a kiütések nagyon emlékeztetnek a Zsófi testén találhatóakra. Ha az, ami neki van, akkor szerencsére nem kellene végigcsinálni a kajás tortúrát, mivel Zsófi efféléket alig eszik és nekünk a száraz levegőre fogta a dokink. Na meg a klóros csapvízre. Egy-két fürdés ki is hagyható és kapott gyógyszertári testápolót rá, amiből a második vált be. Az első csak sima testápoló volt, a másodikba van valami spéci krém. Azért próbálj gyógyszertárit, mert abban nincs semmi színezék-illatanyag adalék. Meg is nézem mi van a második csodakrémünkre írva, hátha ti is tudtok iratni, de ha nem, szívesen küldök nektek. Sajnos csak a Zsófi neve van rajta, megnéztem, tehát az összetevőt nem tudom, de akár telefonálhatok is, ha úgy gondolok a dokinknak, hogy mit írt fel.
Azt is mondták, hogy amint levegőzünk megint sokat, és szellőztetünk sokkal többet, javulni fog. A tél és a száraz levegője találkozik egy érzékeny bababőrrel.
Hátha nektek is ez a baj, ahogy leírtad egyből eszembe jutott Zsófi száraz teste. Neki leginkább a combján, a lábszárán, a karján, a hátán van.
Remélem kideríted a ludast, ha mégiscsak kell. Tudom, hogy jó nyomozó leszel!

Pussz:Kata

anitka írta...

Sziasztok!
Már régóta követem titokban naplóitokat. Nekünk is van a babaszobán. Boró és az én Annám majdnem egyidős, 9 nap van köztük. Annának is vannak (voltak) ilyen kiütései, mi bőrgyógyásznál is jártunk vele. Ő azt mondta, hogy allergiatesztet ilyen idős korban még nem érdemes csináltatni, mert még túl kicsi hozzá, csak 5-6 éves korukban lehet érdemi eredményt kapni. Mi kaptunk egy elocom-tartalmú kenőcsöt és glicerin tartalmú testápolót. Akkor kell kenni az elocomossal, mikor megjelennek a foltok. Ezzel két-három kenés után elmúlnak. Különben a doktornénink "megnyugtatott", hogy akár a sárgarépára is allergiás lehet. Ne legyen lelkiismeret-furdalásod, mert lehet hogy egy egyszerű mosószer vagy babaolaj-márkát váltani. Én még azt is észrevettem, hogy a nyál marja ki.
Bocsánat, hogy ismeretlenül ilyen hosszan írtam! Anna és Anita

Ákombákom és Réka írta...

Edith!

Ne is merüljön fel az allergia teszt, három év alatt csak akkor csinálnak ha fullad a gyerek, mert rendszerint téveset ad ki. Pont erről beszéltem egy tüdőgyógyásszal szerdán.
Szerintem okosan csinálod, egy kis ideig semmi, aztán szép lassan adogatni.
Ja! Még nem gratuláltam a főzőblogodhoz, a múltkorában bekukkantottam, nagyon szuper!
K

Renáta baba írta...

Szerintem nem siettél el semmit,ne legyen lelkiismeretfurdalásod,én is rengeteg dolgot adtam Reninek idő előtt és soha semmilyen baja nem volt az ételektől!
Kipróbálhatod,hogy nem adsz lisztféléket neki,és akkor kiderül,hogy az e a ludas,de ne aggódj!
Barátnőm kisfia mindig akkor lett pöttyös,amikor kimentek falura,azt mondta az orvos,vagy az ottani víz,vagy az erősebb levegő,mai napig nem tudják!Pedig olyankor véresre vakarja magát,annyi van rajta!
Kitartás és fel a fejjel!

sedith írta...

Kata, én nem fürdetem túl gyakran a lányokat. Így télen- talán másnak nagyon fura és felháborító - de hetente egyszer fürdetem őket. Azért naponta többször megmosom a fenekét, arcát, kezeit, úgyhogy nem folyik róluk a kosz. (Najó, Kriszta nem kakál be, így nála csak este van popsimosás.:D)
Most vette valami gyógyszertári kenácsöt, de ajánlották még a körömvirágkrémet is. NAgyon köszönöm a felajánlásodat, egyelőre nem veszem igénybe, de ha nem lesz más választásom, megkérlek majd, hoyg írd le az összetevőket és kikevertetem itt.

Én is remélem, hoyg a jóidő beálltával elmúlik. Ez a tortúra tulajdonképpen inkább nekem az, ő nem érzi, hiszen úgyis azt kap, amit szeret.:) nekem kitaláni viszont sokkal nehezebb.
Puszi és köszi nagyon. :)

sedith írta...

Anita, örülök, hoyg "előbújtál"!:) Köszönöm a tanácsaidat is, ezt az elocomos kenőcsöt megjegyzem magunknak, ha szükséges, ehhez is hozzáfolyamodunk.
Krisztának nagyon sokszor kimarta a nyál az ajkát, de Boró sosem nyálzott, vele nem voltak ilyen gondjaink.
Különben "ismerlek" én is, amikor elindítottad a naplót, benéztem hozzátok.:) Én most készülök abbahagyni a babaszobán az írást. 3 bejegyzés kell még 1000-ig és akkor terveztem abbahagyni.
Üdv és gyere máskor is! :)

sedith írta...

Krisz, köszi a tanácsokat, pontosan ez volt nekem is a fenntartásom a teszttel kapcsolatban, hoyg talán nem lesz mérvadó az eredménye.
Köszi a gratulációt, gyere gyakrabban abba a blogba is. :)

sedith írta...

Renáta baba (és az anyukáját hogy hívják?;):)), köszi a bátorítást, igyekszem minél optimistábban felfogni mindent és bízni abban, hyog mégha nehéz is most minden, lassan mégiscsak jóra fordulnak a dolgok. :)
Puszi:).

Renáta baba írta...

Eszternek hívnak,hát igen,írhattam volna hamarabb!!:-)

sedith írta...

Eszter, köszi!:D

Timi írta...

szia Edithkém!

remélem, beválik a sok jótanács a pötyikre!

ne haragudj, hogy még a barátosra sem reagáltam :(((

és a panaszkodásodat tökéletesen megértem. most olvastam, de kb negyed órája ugyanerről írtam nálam- hát igen :((((

de azér' ha nem is írok, jövök olvasni, és a hétvégén kenyeret készülök sütni- és természetesen Hozzád megyek majd receptért, mert te a múltkor gyönyörű kenyereket sütöttél. szóval, jól leutánozlak.:D:D

puszi, Timi