2008. december 14., vasárnap

Karácsony közeleg


Idén valahogy még nincs karácsonyi hangulatom. Pedig készültem/készülök. Készültem egy adventi naptárféleséggel, amit azonban nem fejeztem be. Mert nem volt kinek. Vagy 3 napig kínoztuk a dolgot, de Kriszta még túl kicsinek bizonyult hozzá. Nem értette, nem fogta fel még azt sem, hogy minden nap valami apróság, általában édesség bújik ki a zsákocskából. Jövőre talán...
Aztán a szokásos adventi koszorú (vagy csak dísz) nem készült el. Gyújtottunk gyertyát néha, de az csak nekem volt szép. Meg Borókának, aki megbabonázva szokta nézni a lángot és persze megfogni is szeretné. Ha minden igaz, holnap hozza Ani a megrendelt ikebana-díszt, remélem, sikerül annak egy kis ünnepi hangulatot csempésznie hozzánk is.
No, de azt mondtam, készülök ... tehát az adventi naptár alapjaként szolgáló anyaggal bevont kartonfenyőfát felragasztottam a kisfürdő ajtajára és ráaggattam a színespapírgirlandot, amit Krisztával közösen készítettünk. Ez jól néz ki ott a bejáratnál, csak eléggé kevés.
A Zeneovit gyakran hallgatjuk, sőt Kriszta is szinte állandóan énekel valamilyen dalocskát, ami eszébe jut. Közösen is énekelünk, de valahogy ...
Hó nincs, sár van. Ez sem a legkarácsonyibb hangulatteremtő.
Ablakdíszeket még nem csináltam. Nem is tudom, ha fogok-e egyáltalán. Időm nem hiszem, hogy lesz rá. És nem tudom, hogy a festékek nem száradtak-e ki. Újakat most úgysem tudnék venni.
Emellett sokszor harapós kedvemben vagyok, ilyen meg olyan okok miatt, amit viszont a fáradtság, kialvatlanság jócskán tetéz. Szégyellem, de olyan hamar elvesztem a türelmemet, sokszor ráripakodok még Boróra is. Aztán meg haragszom magamra, lelkiismeretfurdallásom van miatta és nem tudom, hogyan változtassak a dolgokon.

De mindegy, elég a negatívumokból, tulajdonképpen nem is ilyesmiről akartam írni, hanem a tegnapi esténkről. Annak is egy jó félórájáról csak.
Kriszta későn kelt fel, mégis nemsokára nyafogós lett, semmi sem volt jó neki. Igaz, tegnap nem voltunk kinn, gondoltam, szüksége van egy kis plusz mozgásra. Már késő volt, 9 is elmúlt, Borót megszoptattam és lefektettem. (Az már más lapra tartozik, hogy nem aludt el, elég sok idejébe telt Istvánnak, míg elaltatta.) Krisztát és magamat viszont felöltöztettem és elindultunk „villanyt” nézni. Sokan már bekapcsolták a karácsonyi villogókat, Kriszta szerette bámulni őket. De az igazi csodálkozása csak azután kezdődött, amikor meglátta a főtéri kivilágítást! Piros-fehér-kékben úszott a tér, a túlsó végében pedig fehér-kék-színesben a karácsonyfa villogott. Elmentünk oda, „beszédbe elegyedtünk” a fény-hóemberrel, megsimogattuk és kíváncsian nézegettük, hogy milyen villogó díszek vannak a fán: csillagokat, fenyőfákat, gyertyákat, harangokat meg már nem is tudom miket láttunk rajta. Nagyon tetszett Krisztának! És nekem is. Valami mintha megérintett akkor.
Hazafelé menet még tettünk egy vargabetűt a játszótér felé. Olyan jó volt ott lenni az üres terecskén, szinte sötét volt, csak egy távoli kis fény szűrődött oda egy oszlopról, és egy nagyot hintáztunk a lányommal. Igen, én is hintáztam, teljesen jólesett a lengedezés, Kriszta meg csak nevetett, nevetett. No, a hazaúton már nem annyira, hiába csak vagy 100 méterre lakunk onnan! De az ágtörés azért ismét felvillanyozta, ő is aktívan segített aranyesőágakat szakítani, amiket aztán beletettünk egy vázába.
Hazaérkezve, élénken mesélte Istvánnak, hogy miket láttunk, mit csináltunk. Ezzel helyre volt pofozva az este. Igaz, hogy nagyon késő volt már, de legalább a zsémbelő kislányom helyett egy vidám, csacsogó madárka ment az ágyba aludni.

Tegnapi hintapalintázás a forgós székben:






4 megjegyzés:

Gabi írta...

Jó néha egy kis kikapcsolódás!:)Kell időnként egy kis lazítást engedélyezni.
Karácsonyi hangulat...Őszintén nekem sincsen most ilyen.:s
Szkokán fiúk

kata írta...

Én most nagyon várom, főleg Benedek miatt, meg, hogy ez az első karácsony, hogy ketten vannak.
Sajnos a fáradtság türelemölő hatásáról én is tudnék regélni és tényleg hihetetlen, hogy egy közös játszóházazás, trambulin, csúszda engem is képes feltölteni. Szinte láttam magam előtt, ahogyan hintáztok! Menjetek máskor is éjszakai hintázásra! Hisz már van hova. Örülök, hogy elindult ez a folyamat, hisz emlékszem, milyen várakozással írtál róla a választások idején!

Sok pussz: Kata

Ja! idén az ablakdekorálás nálunk is elmarad. Nem hiszem, hogy jól mutatna a koszos ablakon. :)
Szenteste meg úgyis sötét lesz!

Patri-cica írta...

Nekem a gyerekek szülinapja után elkezdődött a karácsonyi készülődés...ajándékvásárlás,ablak-ház díszítés,és persze a koszorú(na jó bevallom...már 4.-dik éve ugyanez)!

Már december első hetében beszereztük az összes ajándékot és be is csomagoltam!

A menü is az én dolgom lesz részben...a halat én csinálom,viszont a káposztát az Apa!(mégiscsak ő a szakács!)
A sütiket meg majd vasárnap-hétfőn megsütöm!

Amúgy egész évben ezt várom...imádom a karácsonyi fényeket,az illatokat...és bevallom még azt a pörgős-majd hirtelen lenyugvó életet is,ami ezzel jár!

Tehát...illatokra fel!Az majd egyből meghozza a karácsonyi hangulatot!

:-)

Lori and Ruben írta...

Én próbálok kicsi lépésekben közeliteni a karácsonyhoz, ami -a hátralévő napokat nézve- lehet túl lassú lesz:) De mindegy, már sok mindennel megvagyok, Lori lesi a fényeket, dekorációt apa már felnyalta... szóval felőlem jöhet a karácsony:)
Az esti séta jó móka lehetett, és talán jót tett neked is a kikapcsolódás. Én is néha úgy rákiabálok Lorira, hogy utána bőgök, mint egy gyerek:( :)
Debi