2012. augusztus 26., vasárnap

Felnőttem

Az imént jutott eszembe, hogy tavaly augusztus 24-én tettem le a vizsgát a jogosítványomért, így azóta van "sofőrkönyvem", ahogy mifelénk hívjuk a jogsit.:)
S nincs ebben semmi különös, semmi fontos, csupán az, hogy MÁR NEM VAGYOK CUCLIS!!!:)

Fotó INNEN.

Nálunk úgy van, hogy jogosítvány megszerzésétől kezdve egy évig egy sárga köröcskét benne egy fekete felkiáltójellel kell tenni a szélvédőkre, hogy elölről-hátulról tudják, hogy kezdő sofőr vezeti az autót. Állítólag azért, hogy aki látja, óvatosabb legyen, figyelmesebb, hiszen a kezdő sofőr valóban több bakit tud elkövetni, mint rutinosabb társai. És igen, szerintem sem hülyeség ez, hiszen magam is fokozottabban figyeltem, ha egy ún. "cuclist" láttam magam előtt. De vannak olyan nagymenők, akik méltóságon alulinak tartják, hogy egy cuclis mögött várakozzanak, vagy önszántukból elsőbbséget adjanak nekik egy nehezebb útkereszteződésben, vagy egyáltalán mókásnak tartják, ha dudálásukkal még jobban idegesítik az illetőt. És még sorolhatnám.
Ez utóbbi engem sosem zavart, inkább beintettem nekik egyet, de az, amikor szabálytalanságot követnek el csupán azért, mert az előttük álló autó sofőre még kezdő, na ezt nem tudom tolerálni. Pedig nemegyszer történt meg, hogy amikor a főútra akartam kitérni (3 irányból jövő járművek, és mindegyiknek elsőbbséget kell adni), egy-egy ilyen nagymenő kikerült engem megakadályozva a jobbra látásban. Pedig nem szoktam tökéletlenkedni, sőt, bátran "kiugrom", ha szükséges, illetve látom az esélyt rá, viszont felelőtlenül nem szoktam kockáztatni. De vannak, akik nem törődnek ilyesmivel.

Nos, miután néhányszor ez megtörtént az év folyamán, én is szabálytalanságot követtem el. Először véletlenül, majd tudatosan. Az a kis sárga köröcske plasztikból van, és tapadókoronggal kell az ablakra erősíteni. És a hátsó köröcském egyszercsak leesett. Majd nekem is "leesett", hogy ha hátul nincs kitűzve, akkor sokkal toleránsabbak a sofőrök, nem kerülgetnek ki, nem dudálgatnak, ígyhát az én köröcském "véletlenül" mindig leesett. Persze, ott volt, láthatóan, csak vízszintesen, és nem függőlegesen. Elöl pedig szabály szerint volt kitűzve. Így a kecske is jóllakott, és a káposzta is megmaradt.

Summa summarum: péntektől nem kell cuclit hordanom. És én elfelejtettem. Tegnap még cuclival voltam a városban. Nem baj, következő alkalommal már nem lesz ott. Kész. "Felnőttem".:)

1 megjegyzés:

Virág írta...

Gratulálok! :)