2012. április 1., vasárnap

Tavasz, nyár, ősz, tél

Igazi Áprilisként köszöntött be idén az április. Pontosan olyan szeszélyesen, bolondosan, változékonyan, mosolygósan, sírósan, melegen és hidegen, ahogy megszoktuk és elvárjuk tőle. Volt ma tavasz is, nyár, is, ősz is, tél is. A sorrend viszont nem biztos, hogy ugyanez volt, sőt, biztos, hogy nem volt semmiféle sorrend abban, ahogy különféle arculatai váltogatták egymást.

Ilyen körülmények között ünnepeltünk ma kettős ünnepet: a fontosabbikat, Kriszta születésnapját, ami "véletlenül" éppen mára is esett, és a nem annyira fontosat, a négy nap múlva esedékes saját születésnapomat. :) De azért én is fontos voltam ma, mert - mintegy plusz ajándékként - nem kellett semmivel sem készülődnöm, hanem szakácsok és pincérek szorgoskodtak helyettem. Olyan jó volt este hazajönni a tiszta lakásba, és beszélgetni ráérősen, nem azzal foglalatoskodni, hogy edényeket pakolgatok, mosogatok, takarítok! Szép nap volt.

Krisztának is különleges volt. Ahogy kinyitotta reggel a szemét, már magában elkezdett motyogni: "Ma van a születésnapom. 6 éves lettem!" - hallottuk a másik szobából. Majd átjött hozzánk, és nekünk is elújságolta!:) Ráérős - a lányoknak mesenézős, pancsolós, nekünk takarítós-beszélgetős-tervezgetős, nekem meg tortázós - délelőtt után kényelmesen elkészültünk, 2-kor felvettük Ayuékat, és kb. negyed 3-kor már ott is voltunk az étteremnél. Nemsokára megérkeztek Melindáék, majd kissé később megjöttek Aniék és Édesanyámék is. Egy külön kis teremben voltunk, a mi családunknak éppen megfelelő méretű. Én akartam úgy, hogy külön legyünk, hogy nekünk se kelljen rászólni a lányokra minden percben, és másoknak se zavarjuk meg a vasárnapi kiruccanását. Nagyon jó volt így. Annyi finomságot tettek az asztalra (hidegtálat rendeltem), hogy egész délután csak ettünk és ettünk, illetve két korty folyadék között még falatoztunk is. :) Hogy mégiscsak "helyezkedjenek" a megevett falatok, a "nyári" időszakokban meg-megjártuk magunkat a vendéglő szép udvarán néhány fotó, némi fogócska, hintázás, no meg pónilovaglás erejéig. Ez utóbbi volt a nap fénypontja, és bár nem reméltük, hogy a lányoknak részük lehet benne (tegnap rákérdeztem, de időjárástól tették függővé), mert még nem is indult be a szezon, és a lovak meg a felszerelés sem volt kellőképpen előkészítve, de szerencsére sikerült kifogni egy néhány perces "nyarat", amikor a lányok felülhettek a lovacska hátára és tehettek néhány kört.
Ezenkívül még volt kedvenc időtöltésük a lányoknak, de nemcsak. Az Édesanyámtól és Édesapámtól ajándékba kapott pillangó/tündérszárny is telitalálat volt, állandóan libegtek a lányok, meg illegették magukat és varázsoltak, tündérport hintve mindenkire. :) A "dzsodzso"-ból pedig- ahogy Kriszta nevezte el a csocsót - szinte mindannyian jól kivettük a részünket, és nem volt hiány kellemes, nevetős (egyeseknél sírós:D) percekből.

A tortaevés is fénypont volt. Bár ezúttal az égvilágon semmi extrát nem vittem bele a tortákba, Kriszta így is nagyon örült nekik, a társaság meg éppúgy értékelte, mint a több órán át díszített máskori "remekműveimet". Különben Kriszta kifejezett kérése volt, hogy most ne legyen semmiféle állatos vagy formás torta, hanem csak egyszerű, erdei gyümölcsös krémmel töltött csokoládés piskóta, málnával díszítve. Mondjuk, bár eleget tettem mindkét kérésének, azért mégiscsak két tortában hoztam össze, mert egy kerek torta nem szokott elegendő lenni a társaságnak. Így aztán lett málnás-túrós torta tejszínhabbal és málnával díszítve, illetve egy csokoládés erdei gyümölcsös diplomatatorta tejszínhabbal és csajos szórócukorral díszítve. Mindkettő finom volt, bár kissé melléfogtam a méretezéssel, éppen fordítva kellett volna használnom a sütőformákat, de majd legközelebb...

Bár nem ma történt, de mindenképpen Kriszta szülinapjához tartozik, hogy múlt szerdán Ani elvitte őket egy délutáni foglalkozásra, ahol több más évfolyamtársával együtt ő is tartja a foglalkozásokat (énekes-mondókás-szerepjátékos foglalkozás), és kihasználva azt a szerencsés helyzetet, hogy a foglalkozásoknak éppen egy könyvesbolt ad helyet, hát Kriszta meg is kapta Anitól és Csabától az ajándékot: Egy Anna, Peti és Gergő könyvet, az Irány az iskolát! Persze, Boró is választhatott egyet, ő egy Bogyó és Babócát szemelt ki és hozott haza. :) Szintén születésnapi ajándék Krisztának a ruhája, amit anyósomtól és apósomtól kapott meg tegnap (én láttam és vettem meg), és nagyon tetszett neki: fodros is, csipkés is, gyöngyös is - még csoda, hogy ennyi minden mellett mégsem zsúfolt, giccses, szóval nekem is nagyon tetszik, és örülök, hogy megláttam. Édesanyáméktól a pillangószárnyakon kívül pénzt kapott, Melindáéktól szintén (így szoktuk, ebből majd én veszek nekik azt, amire szükségük van, és bizony, akkorát nőttek tavaly óta, hogy szinte a teljes ruhatárat fel kell újítani, nem beszélve a tavaszi és nyári cipőkről), tőlünk meg jövő héten kapja meg az ajándék egy részét: elvisszük őket 3D-s moziba. Abszolút újdonság lesz nekik, és nagyon remélem, hogy fog tetszeni. Bevallom, eddig én is egyszer voltam ilyen helyen, és annak sincs két hete, hogy volt!:P

És hogy az én ajándékomról is szó essen... Hát azt nem annyira egyszerű leírni, hogy ezt meg azt kaptam... Tulajdonképpen nem kaptam most semmit (bár a felmentés a sok készülődéssel járó munka alól, azért mégiscsak hatalmas ajándék volt), de ha a Jóisten megsegít, reméljük, hogy a nyár és ősz folyamán sikerül felújítanunk a lakás egy részét, nevezetesen éppen a konyhát. Az meg, ugye, köztudott, hogy az én birodalmam... :) És nem is lehet egyből átvarázsolni.:) De hogy "konkrétumot" és írhassak, elmondom, hogy kedden este egy vagány gitárkoncertre vitt el férjecském, ahol Tátrai Tibor és Szűcs Antal Gábor vérpezsdítő akkordjai kíséretében töltöttünk el egy kellemes kétórácskát.:)

És, sajnos, lejárt ez a nap is. De legalább mindenkinek más volt, mint a többi. :) Boldog születésnapot, drága kicsi Krisztánk, élj sokáig szeretetben, egészségben! Mi nagyon szeretünk téged, és reméljük, hogy ezt úgy tudjuk tenni majd mindig, hogy semmiben hiányt ne szenvedjél, és minden álmodat megvalósíthasd!:)

Ma, hajnali 4:35-kor












 







 És nagy örömömre a mai napon több jól sikerült családi fotó is készült rólunk, ami igazán ritka madárnak számít minálunk!:)

8 megjegyzés:

VH írta...

Teljesen meghatódtam,attól amiket írtál és ahogy írtad az ünneplős beszámolót:) És a képek láttán! Gyönyörűek a lányok:)

Isten éltessen benneteket egészségben,szeretetben s mindenféle csupa földi jót!!!

Puszi Nektek.

zafiram írta...

ISten éltessen benneteket! Köszi, hogy bekukkanthattunk hozzátok az ünnepségre! Az utolsó kép tetszik nekem a legjobban!

Sz. Zita írta...

Boldog szülinapot nektek :)
Nagyon szépek vagytok, Kriszta igazi nagylányos lett már. Ősszel adod iskolába?
Szabad kérdeznem, milyen vendéglőben voltatok, és hogy jó volt-e a kaja? Mert ha minden igaz, a nyáron ha hazalátogatunk, keresztelő is lesz, ezért előre érdeklődöm :)
Puszi nektek.

Szitya írta...

Drága Edith!
Utólag is sok boldogságot Krisztádnak - aki szerintem egyik képen még "tiszta baba" (pl. az alvóson), a másikon meg kész hölgy (pl. a torta-nézősön)-, neked pedig előre kívánom mindezt!
Szép ünnepetek volt, csinik és vidámak a csajok!
A konyhafelújításhoz pedig sok türelmet és még több örömet!
puszi,
Szilvi

sedith írta...

Zita, köszi!:) Ha figyelmesen megnézed a képeket, az egyiken rajta van a reklámtábla is.:D:D:D De majd elárulom, ha nem találod meg. :)

Szilvi, köszönöm szépen Kriszta és a magam nevében is. Kicsit szomorú vagyok, mert a legtöbb "fontosnak" még nem jutott eszébe, hogy ma van a születésnapom:(, de még reménykedem, hogy nem felejtik el, estig még van idő.:)

iméon írta...

Isten éltessen, Edit, sokáig! Puszi!

Virág írta...

Sziasztok! Végre eljutottam ide is! :) Isten éltessen még egyszer mindkettőtöket egészségben, szeretetben! :)
Igen, nekem is a tortanézős kép tetszik, igazi nagylány! :) A ruhácskák pedig gyönyörűek! Igazi vagány abban a csizmában! :)
A konyhafelújításhoz rengeteg kitartást kívánok! :) Mi szerintem 5-8 évre előre kiéltük a kreativitási igényünket a nyáron! :D

Agi írta...

Isten Éltessen Benneteket Sokáig!!!Legyetek mindig ilyen Boldog Család!
A lányok szépségesek!

Pusyi nektek.